۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۶۳۵۰۲
آیت الله سلیمانی:

بسیج، تبلور ایثارگری است

امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: بسیج تبلور ایثار و وحدت است؛ یک تفکر الهی و ضد ظلم است که درست در مقابل تفکر استکباری قرار دارد.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 5 آذر گفت: امروز سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین به دستور امام خمینی(ره) است؛ فرمانی که شاید آن روز عمق آن به درستی درک نشد، اما امروز بیش از هر زمان دیگری شاهد برکات آن هستیم.

امام جمعه شهرستان زاهدان افزود: بسیج یک سازمان یا نهاد نیست، بلکه یک نوع تفکر است؛ تفکری که درست در مقابل جریان استکبار قرار دارد و مقابله با استکبار را وظیفه خود می‌داند.

وی اظهار کرد: تفکر بسیجی سبب شده است تا بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، علی رغم همه توطئه ها و ترفندهای دشمنان برای تضعیف انقلاب، یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن نیفتد و هر روز بر عزت و اقتدار آن افزوده شود.

وی عنوان کرد: بسیج به فرموده رهبر معظم انقلاب به کسانی گفته می‌شود که دل در گرو اسلام و با احساس و دارای بصیرت هستند. تفکر بسیجی باید روز به روز در جامعه رشد کند و امروز این تفکر در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و غزه دیده می شود.

آیت‌الله سلیمانی در ادامه با تسلیت رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن(ع)، بیان کرد: پیامبر اسلام، پیامبر رحمت است و با اخلاق حسنه خودشان عده بسیاری را به اسلام جذب کردند؛ بطوری که هر کس ذره‌ای اخلاص در وجودش بود، با اولین برخوردی که با رسول الله داشت، جذب ایشان می‌شد.

وی ادامه داد: تفکر پیامبر اسلام(ص) جامع بود به طوری که در مکه بعد از آن همه جنگ افروزی دشمنان قسم خورده اسلام، کسانی را مورد عفو قراردادند که تا بن دندان علیه اسلام جنگیده بودند.

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان همچنین با اشاره به ضرورت اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصادی که به عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود، یک اقتصاد دانش بنیان است که با اراده، مشارکت، سرمایه و حضور مردم محقق می‌شود./831/201/ب3

ارسال نظرات