۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۴۶۳۶۱۶
آیت الله خاتمی در کرمان:

درباره اصول انقلاب با هیچ کس تعارف نداریم/ حوزه وامدار احزاب و گروه ها نیست

عضو هیات رییسه خبرگان رهبری با تاکید بر این که ما درباره اصول انقلاب اسلامی با هیچ کس تعارف نداریم، حوزه های علمیه و روحانیت را مدافعان راستین ارزش های دینی و انقلابی دانست و تاکید کرد که حوزه وامدار احزاب و گروه ها نیست.
آیت الله خاتمی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان  آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران صبح امروز در نشست بصیرت افزایی دینی در جمع روحانیان و مبلغان دینی در مصلای بزرگ امام خامنه ای رفسنجان اظهار داشت: هویت دین به روحانیت گره خورده است و مردم فکر می کنند که عملکرد روحانیان به دین ربط دارد بنابراین اگر به  مردم بگوییم که عملکرد ما ربطی به دین ندارد باور نمی کنند.

وی با اشاره به سخنان آیت الله بروجردی گفت: روحانیت شناسنامه دین است که تعبیر بسیار قشنگی است، همچنین  بسیاری از مردم از طریق رفتار روحانیت با دین و مکتب آشنا شدند؛ بنابراین از طلبه مبتدی پایه اول تا عالم جلیل القدر شهر روحانی هستند، از این رو رفتار آنها باید نسبت به دیگر افراد متفاوت باشد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: قرآن کریم یک رسالت برای روحانیان بیان نمی کند بلکه رسالات را  برای آنها بیان می کند «الذین یبلغون رسالات الله» آنان که رسالت الهی را ابلاغ می کنند یعنی همه کسانی  که در سنگر حوزه علمیه آمده اند تا ابلاغ این رسالت ها را داشته باشند؛ از جمله این رسالت ها، رسالت پاسداری از اعتقادات مردم، اعتقادات اسلامی و اعقتادات شیعی است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ما تشیع را جلوه اسلام ناب محمدی می دانیم و باید این تشیع را به خصوص برای نسل جوان کشور روشن و به طور استدلالی تشیع  را بیان کنیم.

وی افزود: برای دفاع از مکتب اهل بیت باید با منطق وارد شویم و منطق خود را بیان کنیم و هیچ نیازی به ناسزا گفتن نداریم.  

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: دومین رسالت تبیین اخلاق است به خصوص در عرصه سبک زندگی در خانواده، برای ما روشن است که دشمن می خواهد سبک زندگی خانوادگی را به هم بزند و سبک زندگی غربی را جایگزین سبک زندگی اسلامی کند، از این رو رسالت ما این است که در این عرصه ورود دینی داشته باشیم و نشان دهیم که سبک زندگی دینی چیست.

وی ادامه داد: سومین رسالت، رسالت سیاسی است و این رسالت به ما می گوید بعد از قرن ها نا امیدی نظام اسلامی شکل گرفت و امید دوباره ایجاد شد، بنابراین ما روحانیان باید پاسدار این نظام باشیم و ازکل مجموعه نظام حمایت کنیم.

آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد: رسالت مردمی زیستن و همانند مردم زندگی کردن یکی دیگر از رسالت هایی است که روحانیان باید آن را انجام دهند؛ اگر روزی روحانیان طبقه ممتاز جامعه شوند، ان روز، روز مرگ روحانیان است، مردم عالمان دینی را دوست دارند و به خصوص در زیست مردمی بسیار حساس هستند و ما باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان گفت: بصیرت یعنی اینکه بدانی دشمن کجا نشسته وکجا را هدف قرار داده است؛ هدف دشمن مورد هجوم قرار دادن عقبه مردمی نظام است و همچنین هدف تحریم ها این بود که مردم از نظام فاصله بگیرند؛ اما خوشبختانه مردم فاصله نگرفتند، نمی گیرند و نخواهند گرفت به دلیل اینکه مردم دیندار هستند و این نظام،  نظام دینی است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: هدف دوم دشمن دو قطبی کردن جامعه است و همه مردم باور دارند که دشمن به دنبال چنینی وضعی است؛ امروزه رهبر معظم انقلاب می فرمایند که این قد زبان انگیسی را رواج ندهید که فردا بگویند که زبان انگیسی زبان بین المللی است، از این رو  نباید اجازه دهیم که دو قطبی بودن در جامعه شکل گیرد.

امام جمعه موقت تهران ابزار کرد: شکستن حرمت ولایت فقیه، تضعیف اعتقادات، تغییر سبک زندگی و کم کردن از نفرت بیگانگان از دیگر هدف های دشمن است، از این رو ما باید مقاوم باشیم و اجازه ندهیم که دشمن در این مسائل ورود پیدا کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: یکی دیگر از وظایف روحانیان شفاف صحبت کردن است، از این رو بسیاری به خصوص در عرصه سیاسی جوری صحبت می کنند که هیچ کس نمی فهمد که چه چیزی را انجام می دهند، بنابراین شیوه اهل بیت این چنین نیست؛ شیوه اهل بیت این است که به صورت شفاف به اسم، جریانات انحرافی را بیان می کردند اگر واقعا جریانات را جریان انحراف میدانید به صراحت بیان کنید و ما مامور هستیم که خداوند و اهل بیت (ع)  از ما ناراحت نشوند.

وی حوزه های علمیه را طلایه داران دفاع از ارزش های دینی و انقلابی دانست و با بیان این که درباره اصول با کسی تعارف نداریم، اظهار داشت: دامن زدن به اختلافات قومی،  قبیله ای، حزبی و گروهی از جمله اهداف دشمنان است؛ عالم باید با کنار کشیدن از دعواهای این چنینی جنبه پدری را حفظ کند، همچنین اختلافات مبنایی؛ در اختافات مبنایی بی طرفی، بی شرفی است؛ همه باید نظام اسلامی را تقویت کنند از این رو تضعیف این نظام سلامی حرام است  دشمن نباید با اختلاف و تفرقه افکنی دهان ما را ببندند؛ ما در اصول انقلاب و اسلام حق نداریم با کسی کنار آییم باید در مسأله اصولی ایستاد و مقاومت کرد.

آیت الله خاتمی در پایان خاطر نشان کرد: تجربه 37 ساله انقلاب به نشان داده است که اگر با حجت شرعی حرکت کردیم برنده هستیم گرچه به مقصود خود نرسیم، همچنین حجت شرعی ما ولی فقیه است؛ ما نه حزبی و نه گروهی هستیم؛ موضع ما موضع ولایت است ولی فقیه جانشین عام امام زمان(عج) است بنابراین اگر در این موضع باشیم سلامت می مانیم. /866/پ202/ج

ارسال نظرات