۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۶۳۶۶۳

رسانه در اعتمادسازی و وقف مطابق با نیاز جامعه، مهم ترین نقش را دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان گفت: ترویج فرهنگ وقف نیاز به اعتمادسازی دارد، که رسانه در این خصوص مهم ترین نقش را دارد؛ همچنین تشویق به وقف‌های مطابق با نیاز جامعه از دیگر ظرفیت‌های رسانه در زمینه وقف است.
تدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان امروز، 6 آذر در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته وقف، گفت: رشد موقوفات در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که رسانه در زمینه ترویج فرهنگ وقف و اعتمادسازی میان مردم عملکرد مطلوبی داشته است.

وی بیان کرد: در سال 92، تعداد موقوفات استان 2300 موقوفه در سطح بود، اما آمار موقوفات تا این لحظه، 4 هزار و 608 موقوفه رسیده است که رشد چشمگیر و قابل توجهی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان افزود: در گذشته، مردم استان وقف را تنها در مساجد و حسینیه‌ها می‌دانستند، اما امروز به دلیل فرهنگ‌سازی مناسب، موقافات به حوزه‌های دیگر هم سوق پیدا کرده، به طوری که اخیراً قطعه زمینی در شهرستان زابل جهت امور ورزشی وقف شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان اوقاف در خصوص خدمات رسانی به زائران پاکستانی، اظهار کرد: در ایام محرم و صفر سال جاری، به حدود 50 هزار زائر پاکستانی که از مرز ایران قصد عزیمت به کربلای معلی را داشتند، خدمات رسانی شد.

حجت‌الاسلام تدینی همچنین به برنامه‌های دهه وقف اشاره کرد و افزود: وقف و رسانه، وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت‌(ع)، وقف و ترویج فرهنگ قرآنی، وقف و بقاع متبرکه و زیارت، وقف و حوزه‌های علمیه، وقف و محرومیت‌زدایی، وقف و سلامت، وقف و خانواده، وقف و اقتصاد مقاومتی، وقف و علم و فناوری، عناوین ایام دهه وقف است./831/203/ب3

ارسال نظرات