۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۴۶۳۷۰۶
در پی ارتحال ‌آیت الله فاضل؛

دروس حوزه علمیه مازندران فردا تعطیل شد

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از تعطیلی دروس حوزه علمیه استان در سوگ ارتحال آیت الله محمد فاضل، تولیت حوزه علمیه فیضیه بابل خبر داد.
آیت الله فاضل

حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از تعطیلی دروس حوزه علمیه استان در سوگ ارتحال آیت الله محمد فاضل، تولیت حوزه علمیه فیضیه بابل خبر داد.

 

وی با بیان این که آیت الله فاضل(ره) عمر با برکت خود را در مسیر خدمت به اسلام، انقلاب و حوزه های علمیه سپری کرد، افزود: فعالیت ها و خدمات این عالم ربانی در عرصه های علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برای همیشه ماندگار خواهند ماند.

 

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از آیت الله فاضل(ره) به عنوان عالمی زاهد، باتقوا و پرهیزگار یاد کرد و گفت: اعتقاد راسخ به ولایت فقیه و دفاع از جایگاه ولایت از جمله ویژگی های بارز آیت الله فاضل بود.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان این که این عالم ربانی از افتخارات انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه بودند، ادامه داد: این شخصیت وارسته و انقلابی تمام وقت و عمر خود را صرف ترویج معارف اسلام ناب محمدی(ص) و دفاع از آرمان های انقلاب و پشتیبانی مطلق از ولایت فقیه کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه زندگی مرحوم فاضل برای اعتبار بخشی به اسلام و روحانیت بود، تصریح کرد: خدمت به اسلام و دین و نظام از دغدغه های همیشگی این بزرگوار بود.

 

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که مرحوم آیت الله فاضل به درستی مسائل فرهنگی و دینی را رصد می کرد، خاطرنشان کرد: همه دغدغه این عالم وارسته حفظ دین و انقلاب بود.

 

وی با بیان این که آیت الله فاضل(ره) احترام فراوانی برای روحانیت و علما و ارج و منزلت اسلام قائل بودند، یادآور شد: قول و عمل ایشان در همه شرایط مثل هم بود و فرقی بین عمل و قولشان در مدت همراهی با ایشان مشاهده نکردم.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان این که ایمان راسخ آیت الله فاضل(ره) به ولایت و رهبری از ایشان به عنوان یک عالم انقلابی و ولایت مدار ساخت، خاطرنشان کرد: ایشان همواره در خط ولایت و رهبری حرکت می کردند و در این مسیر ثابت قدم بودند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله فاضل پیش از انقلاب اسلامی نیز همراه با نهضت امام راحل در صحنه حضور داشتند، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این عالم وارسته و روحانی انقلابی همواره در سنگر دفاع از انقلاب حاضر بودند.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که عمر با برکت آیت الله فاضل(ره) در خدمت به دین و حوزه های علمیه سپری شد، خاطرنشان کرد: این عالم انقلابی پس از مسؤولیت اجرایی که درسال های ابتدایی انقلاب داشتند به تأسیس حوزه علمیه اقدام کردند و ادامه عمر خود را در این سنگر ارزشمند سپری کردند.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان این که آیت الله فاضل(ره) همه توان خود در خدمت اندیشه های صحیح و انگیزه های سالم سپری کردند، خاطرنشان کرد: این عالم ولایی عبد واقعی خداوند متعال بودند و لحظه ای از یاد خدا غافل نبودند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هر لحظه از عمر با برکت آیت الله فاضل در مسیر کسب تقوا، علم و معرفت الهی سپری شد، بیان داشت: تمام دغدغه این عالم وارسته دین و پرورش سربازانی شایسته برای حضرت ولیعصر(عج) بود.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که خدمات ارزشمند و ماندگار آیت الله فاضل(ره) به حوزه های علمیه هیچ گاه فراموش نخواهد شد، تصریح کرد: دغدغه دینداری و حفظ انقلاب و گسترش حوزه های علمیه از ایشان به عنوان یک عالم کمر نظیر ساخت.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان این که فقدان چنین شخصیت هایی اثرگذاری ثلمه ای بزرگ برای دین و حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: زندگی سراسر زهدانه و با تقوای آیت الله فاضل(ره) وقف اسلام و انقلاب بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله فاضل(ره) داماد عالم ربانی حضرت آیت الله کوهستانی(ره) و از یک خانواده اهل تقوا بودند، گفت: ایشان هیچ گاه از وظیفه و رسالت سنگین ترویج دین که بر عهده داشتند خارج نشدند و همواره در جهت تبیین حقایق دین در جامعه تلاش و کوشش می کردند./1317/

ارسال نظرات