۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۶۳۷۳۸
امام جمعه بابل:

مرحوم آیت الله فاضل یک روحانی برجسته انقلابی بود

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با تسلیت رحلت آیت الله فاضل، گفت: آیت الله فاضل نمونه مجسم یک عالم برجسته انقلابی بود که تمام عمر خود را برای خدمت به حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی صرف کرد.
آیت الله فاضل استر آبادی

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با تسلیت درگذشت مرحوم آیت الله محمد فاضل از آن عالم ربانی به عنوان عالم مجاهد نام برد و گفت: حوزه های علمیه مازندران شخصیت برجسته و عالم بزرگی را از دست داد و درگذشت ایشان ضایعه ای سخت برای روحانیت استان مازندران محسوب می شود.

وی افزود: آیت الله فاضل تمام عمر خود را برای خدمت هم در سنگر حوزه علمیه با تربیت هزاران شاگرد و نیز در صحنه انقلاب سپری کرد و از مبارزان با رژیم ستمشاهی قبل از انقلاب در کنار مرحوم آیت الله هادی روحانی بود.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل با اشاره به مراتب بالای علمی و فقهی این عالم ربانی، اظهار داشت: ایشان نزد علمای برجسته ای هم در مازندران و هم در حوزه علمیه نجف اشرف به تحصیل پرداختند و پس از مراجعت به ایران و تاسیس مدرسه علمیه فیضیه مازندران، همواره کرسی درس ایشان مملو از طلاب تشنه معارف الهی و اسلامی بود.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله فاضل با ساخت مدرسه علمیه فیضیه مازندران، قریب به 30 سال به تربیت مبلغان و طلاب پرداخت و خدمات بسیاری را به اسلام تقدیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی به راه اندازی مرکز پژوهش فقهی در مدرسه فیضیه مازندران اشاره و خاطرنشان کرد: پژوهشگاه فقهی حوزه علمیه بابل در مدرسه علمیه فیضیه مازندران از برکات و باقیات صالحات این عالم ربانی بود که در کنار کتابخانه غنی این مدرسه پشتوانه ای ارزشمند برای حوزه علمیه بابل و استان است.

وی افزود: آیت الله فاضل پس از بازگشت از نجف اشرف، امامت مسجد کاظم بیک بابل را عهده دار شد و حلقات انقلابی را به دور خود به ویژه به واسطه ارتباط خوب با جوانان فراهم کرد.

امام جمعه بابل یکی از ویژگی های برجسته این عالم ربانی را مردمی بودن ایشان بیان کرد و گفت: درب منزل ایشان و مدرسه علمیه فیضیه به روی آحاد جامعه باز بود و ایشان با گشاده رویی سعی بر حل مشکلات جامعه اعم از پرسش درحوزه فقه و نیز مشکلات اجتماعی آنان داشت.

وی از آیت الله فاضل به عنوان یک عالم و مجتهد انقلابی یاد و تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مرحوم آیت الله فاضل در خط مبارزه انقلاب قرار داشت و هیچگاه این سنگر را رها نکرد و تا آخر در این مسیر قدم با تقدیم فرزند بزرگوار شهیدش به انقلاب گام برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی به کرسی درس آیت الله فاضل اشاره کرد و گفت: آیت الله فاضل تا آخر عمر دست از تدریس و خدمت به طلاب نکشید و کلاس درس خارج فقه، اخلاق و ادبیات عرب ایشان زبانزد بود.

وی افزود: آیت الله فاضل یکی از علمای برجسته بود که حوزه دین را با سیاست درآمیخته بود و نمونه مجسم یک مجتهد انقلابی بود که علم را با عمل در حوزه اجتماع در آمیخت.

امام جمعه بابل بر لزوم قدرشناسی از این ذخایر تاکید کرد و خاطرنشان کرد: باید قدردان زحمات  و تلاش های علمای برجسته ای مانند آیت الله فاضل در زمان حیات آنها بود و از این گنجینه های معنوی بهره برد.

وی یکی دیگر از ویژگی های برجسته آیت الله فاضل را سادگی و دوری از تجملات مادی دانست و ادامه داد: سادگی، زهد و دوری از تجملات مادی دنیایی از ویژگی های برجسته این عالم ربانی بود که باید سیره و سبک زندگی آیت الله فاضل مورد توجه جامعه ما به ویژه طلاب و روحانیون قرار بگیرد./1313/302/ب3

ارسال نظرات