۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۴۶۳۷۴۳
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

270 روحانی برای اقامه نماز در مدارس خراسان شمالی مشارکت دارند

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: در حال حاضر 272 روحانی معمم و هزار و 80 امام جماعت فرهنگی برای اقامه نماز جماعت در مدارس این استان فعالیت می‌کنند.
حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، عصر امروز در دیدار با مسؤولان آموزش و پرورش استان، با تأکید بر توجه بیش از پیش به اقامه نماز در مدارس، اظهار کرد: مهم‌ترین عامل استکبارستیزی دانش‌آموزان و دانشجویان و مقابله آنها با دشمنان اقامه نماز است.

وی ادامه داد: درواقع آنچه باعث شد امام خمینی (ره) در برابر همه قدرتهای مادی این دنیا بایستد، توجه ایشان به نماز و برگزاری باشكوه این فریضه در اول وقت بود؛ ازاین‌رو یکی برپایی این فریضه در نظام اسلامی اهمیت فراوانی دارد.

حجت‌الاسلام احمدی فر افزود: بالاترین هدف و انگیزه همه دانشجویان و دانش آموزان مسلمان پیرو خط امام برقراری نهضت جهانی اسلامی و برگزاری نماز با تشریفات آن بود كه با به ثمر نشستن انقلاب اسلامی این اهداف محقق شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی از معلمان و كاركنان آموزش و پرورش این استان خواست تا با تربیت نسلی نمازخوان و خادم نماز، در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش كنند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل نماز در ساختن روحیه معنوی دانش آموزان از همكاران اداره كل آموزش و پرورش استان خواست تا با نگاهی دقیق‌تر وضعیت نماز مدارس را بررسی كرده و در مورد انتخاب ائمه جماعات مدارس و توجه به آنها ریزبین و سخت‌گیر باشند.

حجت‌الاسلام احمدی فر ادامه داد: در حال حاضر 272 روحانی معمم و هزار و 80 امام جماعت فرهنگی برای اقامه نماز جماعت در مدارس این استان فعالیت می‌کنند.

وی از آمادگی ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی برای برگزاری افزون بر 200 نشست دانش‌آموزی نماز در سطح استان خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 300 نشست نماز دانش‌آموزی به همراه گفتمان‌های نماز و خانواده در همه مدارس استان برگزار شد كه نتایج بسیار خوبی به همراه داشت.

حجت‌الاسلام احمدی فر افزود: بر اساس توافق‌نامه‌های منعقد شده میان ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش، در سال جاری هم آمادگی خود را برای برگزاری این نشستها در همه سطوح با حضور اساتید برجسته اعلام می‌كنیم.

علی شورزاده، معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی هم در این نشست، اظهار کرد: اجرای طرح‌هایی همچون پیوند مسجد، مدرسه و منزل، آشنایی با مراجع تقلید، آموزش عملی نماز در دوره ابتدایی، طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ نماز در مدارس ازجمله طرح‌های اجرایی در سال تحصیلی است.

وی اضافه كرد: در طی سال تحصیلی شاهد برگزاری جشن تكلیف به‌صورت متمركز در همه شهرستان‌ها و مناطق برای دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی و برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز و برگزاری مسابقات اذان، احكام و انشای نماز از مرحله آموزشگاهی تا كشوری خواهیم بود.

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری بیش از 157 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در هزار و 800 مدرسه و آموزشگاه در 9 منطقه آموزشی استان خراسان شمالی، زیر نظر افزون بر 14 هزار فرهنگی مشغول تحصیل هستند./9314/202/ب3

ارسال نظرات