۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۴۶۳۷۷۶
سردار نقدی:

باید با تمام وجود با فساد مبارزه کرد

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر این که باید با تمام وجود با فساد مبارزه کرد، گفت: اگر با فساد مبارزه صورت نگیرد مردم مایوس می شوند.
سردار نقدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امروز در همایش «اقتصاد سیاه برای بررسی حقوقی مبارزه با مفاسد اقتصادی و اشرافی گری» که در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: امروز دشمن تصور کرده که ما در مبارزه با فساد اقتصادی ناتوان هستیم در حالی که در پیشگیری و پیگیری قدرت لازم را داریم.

وی با بیان این که اسلام قدرت لازم برای مبارزه با فساد را دارد، عنوان کرد: در اسلام به مساله پیشگیری و پیگری توامان و به صورت جدی توجه شده به عنوان مثال مسلمان متقی هیچ گاه دزدی نمی‌کند یا وارد ربا نمی‌شود چراکه ربا جنگ با خدا است، یا اگر کسی دزدی کرد هنگام پیگیری باید دست او قطع شود.

سردار نقدی افزود: این روش بازدارندگی و پیگیری در سایر مکاتب وجود ندارد در حالی که دین اسلام در این دو بخش کامل است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به کسانی که مدعی هستند نباید فسادهای صورت گرفته در جامعه بازگو شود چراکه آبروی نظام می‌رود، گفت: انجام فساد و مخفی کردن آن بد است بیان یا برخورد با آن بد نیست اگر با فساد به صورت جدی مبارزه شود هیچ لطمه‌ای به آبروی نظام نخواهد زد.

وی با بیان این که در زمان امیرمومنان علی(ع) نیز با فساد مبارزه شده است، افزود: اگر ما فساد را مخفی کرده و با آن به مبارزه جدی برنخواستیم آن زمان مردم مایوس شده و اعتبار نظام خدشه دار می‌شود.

سردار نقدی افزود: در بسیاری از کشورهای دیگر به خصوص کشورهای عربی فساد به شکل سیستماتیک و قانونی وجود دارد بنابراین اینکه برخی می‌گویند بیان فساد سبب آبروریزی کشور ما در برابر کشورهای دیگر می‌شود کاملا اشتباه است.

وی با بیان این که بزرگترین خیانت را کسانی می کنند که خود را جناحی و سیاسی می کنند، گفت: شاید یک روز امام راحل و رهبری از کسی تعریف کرده باشد اما ملاک حال افراد است.

سردار نقدی افزود: باید جلوی ابر فساد های مالی گرفته شود، بسیج حقوقدان باید کار دست جمعی انجام دهند و جریان مبارزه با فساد را هدایت کنند و جلوی فساد را بگيرند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ابراز کرد: زندگی امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای همه مردم شفاف و قابل مشاهده است که به هیچ نوع فسادی آلوده نبوده و نیست، اگر چه بسیاری تلاش کردند که آن را آلوده جلوه دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز مدیریت یک خانواده کار بسیار مشکلی است چه برسد به مدیریت یک کشور بنابراین باید بررسی شود که چرا در جامعه اسلامی فساد اقتصادی رخ می‌دهد./807/پ201/ج

 

ارسال نظرات