۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۴۶۳۷۷۷
استاد حوزه علمیه تبریز:

سیره مولای متقیان الگوی مسؤولان نظام قرار گیرد

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: توصیه‌های امام علی(ع) به زمامداران حکومتی، بهترین الگوی عملکرد مسؤولان نظام است.
جت الاسلام مجید نجفی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجید نجفی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی سازمان با اشاره به اینکه نهج البلاغه بعد از قرآن مجید بزرگترین و پرمحتواترین دستور زندگی بشر است، اظهار داشت: همانطوری که قرآن خطاب به مؤمنین می فرماید؛ «خدا را اطاعت كنيد و پيامبر و اولياى امر خود را نيز اطاعت كنيد»، ما بایستی فرمایشات و توصیه های ائمه معصومین علیهم السلام را الگو و معیار خود بدانیم.

وی با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه حضرت علی(ع) گفت: همانطوری که آن حضرت خطاب به محمد حنفیفه فرموده است، ما هم بایستی از آمال و آرزوها و اهل فساد و شر دوری کرده و با اهل خیر مجالست کنیم، از حکیمان پند و نصیحت بگیریم، عامل به امر به معروف بوده و آنرا پیشه خودسازیم، مسائل و احکام دین را به خوبی فراگیریم، مستبد به رای خود نباشیم، مواظب و مراقب امیال و هواهای نفسانی بوده، قانع ، متقی و پرهیزگار باشیم، به وقت قدرت و توانمندی، از آن در اطاعت خداوند استفاده کنیم.

حجت الاسلام نجفی ادامه داد: فرمایشات مولا در این وصیت سرشار درس حکمت، ادب و معرفت است؛ آنجا که می فرماید؛ از آرزوهای دور و دراز کناره گیری کنیم، چون آرزوهای دور و دراز از حماقت سرچشمه گرفته و موجب می شود که آدمی امور آخرت را به تعویق اندازد، حضرت مجالست با مردمان شایسته را توصیه می کند چون یکی از بهترین لحظه های انسان در زندگی هم نشینی با مردمان شایسته است.

وی ادامه داد: مولای متقیان در فرازی دیگر از وصیت خود خداوند را بهترین پایگاه و محل اعتماد انسانی، ادب را بهترین یاور آدمی بیان می کند و به پرهیز و خودداری از سوء ظن دعوت می کند و در ادامه وصایای خود اسلام را بالاترین شرف، تقوی و پرهیزکاری را بالاترین عزت و ورع را بهترین پناهگاه و توبه را برترین شفیع رستگاری، عافیت را برترین لباس و قناعت را بهترین گنج بیان می کند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به آثار سوء خود رای بودن گفت: همانطوری که امیرمؤمنان(ع) توصیه می کند؛ کسی که مستبد به رأی خود باشد و به دیگران اعتناء نکند؛ در مخاطره خواهد افتاد و هرآن کس که در امور جاریه و حوادث واقعه با دیگران مشورت کند موارد لغزش را خواهد شناخت.

حجت الاسلام نجفی با بیان این‌که سیره مولای متقیان الگوی مسؤولان نظام قرار گیرد، گفت: در سیستم مدیریتی و رفتاری مجموعه ادارات بایستی فرمایشات حضرت علی(ع) را در عمل سرمشق و مسیر تکاملی خود قرار دهیم؛ در حقیقت رهنمودهای آن حضرت خط مشی عملکرد مسؤولان باشد./935/202/ب3

 

ارسال نظرات