۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۶۳۷۸۵
استاد حوزه علمیه:

آیت الله موسوی اردبیلی زندگی خود را وقف تعلیم و تربیت کرد

استاد حوزه علمیه با اشاره به خدمات حضرت آیت الله موسوی اردبیلی گفت: حضرت آیت الله موسوی اردبیلی زندگی خود را وقف اسلام، انقلاب و تعلیم و تربیت کرده بود.
حجت الاسلام فاضل کدکنی آیت الله موسوی اردبیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی امشب از سوی حضرت آیت الله سیستانی در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام فاضل کدکنی استاد حوزه علمیه با بیان جایگاه علم و دانش در مکتب والای معصومین(ع)عنوان داشت: آیات و روایات بسیاری در خصوص جایگاه علم و دانش ذکر شده و برترین جهاد تحصیل علم است.

استاد حوزه علمیه افزود: در احادیث بر احترام به عالمان تاکید بسیاری شده است و قلم عالمان را از خون شهدا بالاتر دانسته اند و شهید در مکتبی پرورش یافته که در پرتو علم و جهاد عالمان ایجاد شده است.

وی با تاکید بر زنده نگه داشتن نام یاد شهدا ابراز داشت: زنده نگهداشتن یاد شهدا مرهون قلم عالمان است و بزرگداشت نام عالمان تعظیم شهدای الهی است.

حجت الاسلام کدکنی با اشاره به سیره علمی و عملی مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی اشاره کرد و گفت: زندگی این مرجع فقید سراسر صفحات نورانی بود و تمام عمر بابرکت ایشان مملو از آثار و برکات ماندگار برای حوزه های علمیه است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به شخصیت این مرجع فقید گفت: حضرت آیت الله موسوی اردبیلی زندگی خود را وقف اسلام، انقلاب و تعلیم و تربیت کرده بود.

وی به تألیفات حضرت آیت الله موسوی اردبیلی اشاره کرد و گفت:36 عنوان کتاب از آثار به یادگار مانده از این عالم ربانی برای همیشه در حوزه و دانشگاه مورد رجوع دانشمندان و محققان قرار خواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: تأسیس دانشگاهی با رویکرد علوم اسلامی انسانی یکی دیگر از برجسته ترین خدمات ماندگار مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی که به تربیت و تعلیم دانشجویان می پردازد و بدون تردید شاگردان و مریدان این مرجع فقید راه این مرجع فقید را ادامه خواهند داد./978/پ202/ج1

ارسال نظرات