۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۶۳۷۸۶
حجت الاسلام ماندگاری:

تهدید و تحریم، ملت ایران را مأیوس نمی کند

حجت الاسلام ماندگاری با تأکید بر اینکه توکل به خدا مانع یأس می شود، گفت: شیاطین امروز دنیا با تهدید و تحریم قصد نامیدی و مأیوس کردن ملت ایران را دارند، آنها اگر می توانند مشکلات خود را حل کنند چرا که اروپا، آمریکا و 5+1 در برابر امید و توکل مردم ایران ارزشی ندارد.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، امشب در جمع زائران بارگاه منور رضوی با بیان این‌که یکی از مشکلات و بیماری‌های جامعه، نا امیدی است، گفت: عده‌ای با توجه به نداشته هایشان نا امید می‌شوند در حالیکه اگر این افراد طبق کلام الهی خدا را همراه خود ببینند، متوجه نعمت های الهی و داشته های می شوند.

وی با تأکید بر‌اینکه خداوند خطاب به انبیاء می‌فرماید اگر همراه من باشید سرزنش‌ها شما را اذیت نخواهد کرد، ابراز کرد: والدین به جای اینکه فرزندانشان را به خود وابسته و متّکی کنند، آن‌ها را توکل کننده به پروردگار تربیت کنند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: اگر اطرافیان مانند همسر، فرزندان و والدین در زندگی انسانی که خداوند را همراه خود می‌بیند کوتاهی کنند، خداوند آن را جبران  می کند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با تأکید بر این‌که شیطان سعی در ناامید کردن انسان دارد، اظهار کرد: شیاطین امروز دنیا با اشاره به تحریم‌ها و اینکه کشوری ایران را همراهی نمی‌کند، قصد نا امید کردن مردم ایران را دارند غافل از اینکه ما تأکید می‌کنیم ما خداوند را همراه خود داریم و در این میان اروپا، آمریکا و 5+1 ارزشی ندارند،‌آن‌ها اگر می‌توانند مشکلات خود را حل کنند.

وی غرور را به عنوان یک بیماری در جامعه معرفی و عنوان کرد: برخی با تمرکز روی دارایی و ثروت، علم، جمال، شهرت، قدرت و ریاست و یا حتی عبادت خویش، مغرور و خودشیفته می‌شوند، همان بیماری که شیطان نیز به آن مبتلا شد.

حجت الاسلام ماندگاری با تأکید بر اینکه انسان هیچ چیزی از خودش ندارد، تصریح کرد: اگر انسان همراه خداوند باشد، تمام دارایی و ثروت و صفات نیکویش را از خداوند و خودش را امانت دار می‌داند و هرکس خدا را همراه خویش نبیند، گمان می‌کند همه چیز را خودش به دست آورده است.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این‌که انسانی شاکر است که نعمت‌ها را به خداوند نسبت دهد، گفت: اگر نعمت‌ها را به غیر از خداوند نسبت دهیم، کافر شده ایم؛ حتی اگر به افرادی چون همسرمان نسبت دهیم و آن‌ها را از سوی او تلقی کنیم./1308/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات