۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۶۳۸۹۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

آیت الله فاضل عمر با برکت خود را وقف حوزه علمیه کرد

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وجود چنین شخصیت هایی نعمتی برای حوزه های علمیه است، گفت: آیت الله فاضل(ره) خود را وقف حوزه علمیه کرده بود و هیچ گاه نسبت به فضای حوزوی غریبه نبود و همواره با اساتید و طلاب حوزه همراه بود.
آیت الله فاضل

حجت الاسلام محمدرضا کامیاب، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری ضمن تسلیت به مناسبت رحلت عالم ربانی آیت الله حاج شیخ محمد فاضل استرآبادی اظهار داشت: عالمان شیعه پرچمداران هدايت اند و آیت الله فاضل عالمی فقیه، وارسته و اسوه زهد، تقوا، فضیلت، خدمتگزاری ارزشمند نسبت به مردم بود.

وی با بیان اینکه ایشان عالمی عامل به شریعت بودند، افزود: در مكتب تابناك اسلام علما و دانشمندان از مقامي بس عظيم برخوردار و با اوصافي متعالي ستوده شده‎اند كه بعد از پيامبران و امامان(ع) كسي را ياراي بر‎ابري درشأن ومرتبه با آنان نيست.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر اینکه عالمان الهی وجودشان سرشار از عشق به پروردگار‎، خدمت به بشريت و هدايت مردم است و عمل به علم را سرلوحه كار خود قرارداده‎اند تصریح کرد: ساده زیستی، اهتمام به نمازشب، زندگی زاهدانه و سرشار از معنویت جزء ویژگی های برجسته این عالم بزرگوار بود که می تواند سرلوحه خوبی برای طلاب باشد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در شان مقام والای علما خاطرنشان کرد: ملائكه بال هاي خود را براي طالب علم مي‎گسترانند و موجودات زمين و آسمان، حتيّ ماهيان دريا براي او استغفار مي كنند، فضيلت عالم بر عابد همانند ماه شب چهارده بر بقية ستارگان است که به تحقيق دانشمندان وارثان انبياء الهي هستند.

حجت الاسلام کامیاب افزود: با توجّه به عظمت مقام عالمان رباّني، لزوم تكريم ايشان امري بديهي و اجتناب ناپذير است و تكريم ايشان تكريم حضرت حق(جل و علي)، انبياء الهي و ائمه است و كسي كه عالمي را گرامي بدارد و تعظيم نمايد، پروردگارش را گرامي و بزرگ داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه طلاب باید سیره عملی این عالم ربانی را سرلوحه زندگی شخصی و اجتماعی خود قرار دهند، بیان داشت: شخصیت این عالم ربانی به گونه ای بود که نه تنها زندگی و اخلاق ایشان می تواند الگویی برای مردم باشد بلکه طلاب نیز با بهره گیری از فضائل اخلاقی این عالم جلیل القدر می توانند مراتب اخلاق را سپری کنند که بدون شک اگر بخواهیم امروز یک روحانی موفق را در عصر حاضر معرفی کنیم ایشان یکی از بهترین روحانیون عصر ما بوده است.

وی افزود: سيره عملي بزرگان نيز بر احترام و تكريم علما و دانشمندان بوده كه برآن اصرار فراوان داشته و پيوسته به طلاب نيز سفارش مي کردند چرا كه از اسباب مهم توفيق، تكريم بزرگان و به خصوص اساتيد است.

این استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه آیت‌الله فاضل با تمسک به حدیث شریف ثقلین، عمر مبارک خود را صرف خدمت به قرآن کریم و معارف اهل بیت کرد تصریح کرد: ایشان در کنار تربیت طلاب، مفسر قرآن و خادم مکتب اهل بیت(ع) بود.

حجت الاسلام کامیاب با بیان این که شخصیت چند بعدی و آثار فراوان آن مرحوم به قدری ارزشمند هستند که سخن گفتن درباره ایشان دشوار است و نیازمند ساعت‌ها بحث و گفت‌وگو است، خاطرنشان کرد: کسانی که سال‌ها با ایشان رفت و آمد داشته‌اند به خوبی می‌توانند زندگی ساده و بی‌پیرایه ایشان را توصیف کنند.

وی با اشاره به این که  آیت الله فاضل(ره) دغدغه بسیاری در تربیت و پرورش طلاب انقلابی و اثرگذار در تبلیغ دین داشتند، تصریح کرد: ایشان همه عمر خود را در کرسی تدریس و تربیت و پرورش طلاب سپری کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وجود چنین شخصیت هایی نعمتی برای حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: آیت الله فاضل(ره) خود را وقف حوزه علمیه کرده بود و هیچ گاه نسبت به فضای حوزوی غریبه نبود و همواره با اساتید و طلاب حوزه همراه صمیمی بود.

حجت الاسلام کامیاب مدیریت آیت الله فاضل(ره) در حوزه علمیه را الگویی مناسب و اثر بخش برای علاقه مندان و فعالان در این بخش دانست و تصریح کرد: آیت الله فاضل(ره) همه عمر خود را در حوزه و در کنار طلاب سپری کرد و لحظه ای از آنها جدا نبود و علیرغم مدیریت در سطح کلان حوزه اما همراه همیشگی طلبه ها بودند.

وی به جایگاه مردمی آیت الله فاضل(ره) اشاره کرد و با بیان این که مردم این عالم وارسته را پدر معنوی خود می دانستند، خاطرنشان کرد: رهنمودها و دغدغه های فرهنگی و دینی این شخصیت کم نظیر همواره چراغ راه مسؤولان بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله فاضل(ره) نسبت به مسائل دینی و فرهنگی در جامعه دغدغه بسیار داشتند، تصریح کرد: ایشان عالم آگاه به زمان و با بصیرت بودند که در مواضع حساس موضع گیری صحیح و انقلابی داشتند.

حجت الاسلام کامیاب با اشاره به این که آیت الله فاضل(ره) عشق به نظام و رهبری را افتخاری برای می دانستند، خاطرنشان کرد: همه دغدغه و تأکید ایشان حرکت در مسیر و خط امام و رهبری بود و این نکته مهم را همواره تذکر می دادند./950/302/ب3

ارسال نظرات