۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۴۶۳۹۱۳

اعلام ويژه برنامه هاي شبکه سهند در ایام سوگواری دهه پایانی ماه صفر

حوزه های مختلف صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در ایام رحلت جانسوز پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) برنامه های مختلفی را تدارک دیده اند.
عزاداری 28 صفر

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، ویژه برنامه "سحرلر " در شبکه استانی سیما در روزهای بیست و هشتم و سی اُم ماه صفر مصادف با ارتحال جانسوز حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و شهادت دومین و هشتمین اخترهای آسمان امامت و ولایت از ساعت 10:30 صبح تا اذان ظهر به افق تبریز به صورت ویژه به این ایام خواهند پرداخت . همچنین روز دوشنبه در ویژه برنامه صبحگاهی سحرلر مراسم اجتماع سوگواران از میدان ساعت به صورت زنده به روی آنتن خواهد رفت.

ویژه برنامه "آشنای محبت " عنوان برنامه دیگری از شبکه استانی سهند است که به تهیه کنندگی ایوب باغبان و کارگردانی مرتضی مقدس در سه قسمت روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه تقدیم بیننده های این شبکه خواهد شد. در این ویژه برنامه با دعوت از کارشناسان مذهبی به زندگی، بعثت، جانفشانی ها و در نهایت رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و نیز نقش ائمه اطهار چون امام حسن مجتبی(ع) و حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در زنده ماندن مکتب اسلام پرداخت می شود.

مستند " شوق زیارت" هم یکی دیگر از ویژه برنامه های روزهای پایانی ماه صفر است که به تهیه کنندگی حامد امجدی و کارگردانی بهزاد شاهدی در سه قسمت 20 دقیقه ای بیننده های سیمای استانی سهند را میهمان مشهد الرضا می کند. این مستند راوی سفر زیارتی 6000 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی به مشهد مقدس می باشد و صحنه های زیبایی از این دیدار روحانی مددجویان به نمایش می گذارد. در " شوق زیارت " علاوه بر امجد و شاهدی، سیفی مدیرتولید و کمال پورفرج تصویربرداری را برعهده دارند.

پخش پيامك و گزارش هاي مردمي، ارتباط مستقيم با مراكز استان هاي مذهبي ، دعوت از كارشناس، معرفي سيره زندگي حضرت پيامبر اكرم (ص) و حضرت امام حسن مجتبي(ع) و حضرت امام رضا (ع)، تهیه و پخش گزارش از مراسمات عزاداري شهرستانهای استان ، معرفي آداب و رسوم مردم در ايام سوگواري، گفت و گوي كارشناسي با اساتید حوزه و دانشگاه ، بيان وقايع مربوط به آخرين سال هاي زندگي پيامبر( ص ) و وصيت هاي ايشان ، پخش پيام هاي مخاطبان ، مداحي و مرثيه سرايي و.... از جمله آیتم های برنامه های شبکه سهند در این ایام است.

شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی هم همگام با سایر شبکه های رادیویی برنامه های ویژه ای برای این ایام تدارک دیده است که می توان به ویژه برنامه "صبح رحلت "در روز 28 صفر اشاره کرد. این ویژه برنامه روز دوشنبه از ساعت 9 صبح آغاز و تا اذان ظهر ادامه خواهد داشت. ناصر ژرفی تهیه کننده این برنامه با دعوت از استاد عبادی آذر، کارشناس حوزه معارف، به ابعاد شخصیتی نبی مکرم اسلام حضرت محمد ( ص ) و امام حسن مجتبی (ع) پرداخته و با اشاره به اتفاقات دنیای اسلام در زمان کنونی، به بررسی اوضاع مسلمانان معاصر و مسائل و مشکلات موجود می پردازد. پخش زنده مراسم عزاداری و سوگواری مردم تبریز از میدان ساعت و برقراری ارتباط زنده با خبرنگاران شهرستان ها، مداحی و پخش پیام های شنوندگان از دیگر بخش های این ویژه برنامه می باشد. در این برنامه مصطفی قنادی گزارشگر و داوود قریشی مجری و نویسنده برنامه می باشد.

در روزهای حزن و اندوه مسلمین جهان رادیو برون مرزی آذری آذربایجان شرقی هم برای آذری زبان های آن سوی مرزهای ایران برنامه هایی را برای روزهای پایانی ماه صفر تدارک دیده است که می توان به ویژه برنامه "مشکات " و برنامه " شناور " اشاره کرد. مشکات به تهیه کنندگی صادقی و رحیمی و گویندگی علی افخمی نیا و سجاد دشتی هر روز به مدت 30 دقیقه پخش و به بررسی زندگی و رسالت پیامبر اکرم (ص) و درکنار آن به شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا(ع) می پردازد. برنامه مناسبتی شناور هم به تهیه کنندگی علیرضا یلتقیان و گویندگی فریبا رضایی به مناسبت های اندوهبار واپسین روزهای ماه صفر خواهند پرداخت./935/101/ب3

ارسال نظرات