۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۶۳۹۴۳
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه مطرح کرد؛

ترویج فرهنگ وقف گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ وقف گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است گفت: توجه به فرهنگ اقتصاد مقاومتی بسیار مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و می بایست با تکیه بر داشته های خود در راه اعتلای نظام گام برداشت.
حجت الاسلام آیت عباسیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام آیت عباسیان مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ظهر امروز در دیدار با آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ابراز داشت: توجه به فرهنگ اقتصاد مقاومتی بسیار مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و می بایست با تکیه بر داشته های خود در راه اعتلای نظام گام برداشت.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: ترویج فرهنگ وقف نمونه ای از اقدامات در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی و تلاش برای مرتفع ساختن مشکلات اقتصادی مردم است.  

این مسؤول یادآور شد: متأسفانه در اوایل انقلاب توجه چندانی به مقوله وقف معطوف نبود به طوری تعداد میانگین موقوفات در کشور به 200 می رسید در حالی که از سال 1388 تا کنون این میانگین به سه هزار وقف رسیده است.

حجت الاسلام عباسیان خاطرنشان کرد: ترویج و تبیین فرهنگ وقف در کشور و منطقه موجب شد تعداد موقوفات به نحو چشمگیری افزایش پیدا کرده و میانگین تعداد موقوفات سالانه استان کرمانشاه به 20 مورد برسد.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: باید همه مردم با اثرات وقف در حل مشکلات استان آشنایی پیدا کنند در این صورت اهتمام مردم برای مشارکت در این امر خیر بیشتر می شود.

این مسؤول مطرح کرد: باید مردم نسبت به جزئیات وقف آشنایی پیدا کنند، اکثر مردم با این تصور که با وقف اموال دیگر حق تصرف در آن را ندارند در وقف کردن اعمال خود مردد هستند در حالیکه با وقف ملک می توان تولیت آن را برای خود و نسلهای آینده حفظ کرد.

وی در پایان خواستار رسیدگی و اهتمام ویژه برای سند دار شدن املاک وقفی شد و عنوان داشت: ساماندهی کلیه موقوفات استان زمینه تحول و گشایش در حل مشکلات استان را فراهم می آورد./857/202/ب3

ارسال نظرات