۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۶۳۹۵۴
استاد حوزه علمیه جیرفت:

اجرایی کردن سبک زندگی اسلامی به میزان معرفت نسبت به اهل بیت بستگی دارد

حجت الاسلام میرزایی با توجه به این که فاصله گرفتن از پیامبر سبب نابود شدن زندگی ها می شود، گفت: اجرایی کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه نیاز به شناخت زندگی پیامبر و اهل بیت است تا بتوانیم زندگی اسلامی را برای خود برقرار کنیم.
سبک زندگی

حجت الاسلام مهدی میرزایی استاد حوزه علمیه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: پیامبر اکرم جامع صفات نیک بوده و انسان ها می توانند پیامبر را در زندگی های خود الگو قرار دهند.

وی افزود: صداقت و امانت داری دو صفتی بوده که پیامبر در زمان خودش به این صفات معروف بود که اگر مردم جامعه اسلامی در زندگی ها خود صداقت و امانت داری را اولیت اول خود قرار دهند، می توانند بهترین زندگی را برای خود برقرار کنند.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به این که الگو گیری از پیامبر سبب نجات انسان از آتش جهنم بوده، ابراز داشت: شجاعت و دلیر بودن پیامبر در جنگ و زمام دار بودن احکام از بارز ترین الگوهایی بوده که پیامبر در زندگی خود دارای این صفات بود.

وی خاطرنشان کرد: رحمت و مهربانی با یکدیگر سبب دوستی در جامعه می شود و مردم با وجود مهربانی نسبت به یکدیگر می توانند مشکلات یکدیگر را برطرف کنند.

استاد حوزه علمیه جیرفت با بیان این که پیامبر یک انسان کامل بوده، اظهار داشت: بهترین صفتی که می شود انسان ها از پیامبر دریافت کنند و بتوانند زندگی خوبی را برای خود داشته باشند، اخلاق نیکو است زیرا اخلاق با انسان ها کاری می کند که انسان نسبت با یکدیگر کینه نداشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از سبب های که انسان ها نمی توانند سفارشات پیامبر را در زندگی های خود اجرایی کنند، این است که نسبت به پیامبر خود شناخت کافی ندارند و مردم باید بدانند اگر می خواهند زندگی خوبی را داشته باشند، شناخت خودشان را نسب به اهل بیت و پیامبر بالا ببرند.

حجت الاسلام میرزایی با توجه به این که فاصله گرفتن از پیامبر سبب نابود شدن زندگی ها می شود، ابراز داشت: اجرایی کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه نیاز به شناخت زندگی پیامبر و اهل بیت است تا بتوانیم زندگی اسلامی را برای خود برقرار کنیم.

وی بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام از طرف خدا برای کل عالم مبعوث شده است و پیامبر زمانی می تواند احکام جامعه ی اسلام را در جامعه اجرایی کنند که زمام امور حکومت را در جامعه داشته باشد.

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست است، تصریح کرد: گناه، دنیا طلبی و تجمل گرایی در زندگی ها سبب شده که مردم از پیامبر و اهل بیت فاصله بگیرند.

وی با تأکید بر این که فرستادن نامه به ایران و مصر از طرف پیامبر نشان از سیاست داشتن پیامبر است، اظهار داشت: پیامبران و اهل بیت نور هستند و انسان ها اگر می خواهند ببه کمال واقعی برسند، باید اهل بیت را بشناسند.

وی در پایان گفت: انسان ها سعی کنند در زندگی ها ی خود زندگی پیامبر را بخوانند و در زندگی های خود اجرایی کنند./9707/302/ب3

ارسال نظرات