۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۶۴۰۲۲

نشست تخصصی وقف و رسانه در تبریز برگزار شد

همزمان با نخستین روز هفته وقف، نشست تخصصی « وقف و رسانه، اقدام و عمل» با هدف بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ وقف در تبریز برگزار شد.
نشست تخصصی وقف و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمحسن لطیفی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی امشب در نشست تخصصی « وقف و رسانه، اقدام و عمل» که در اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار داشت: اگر اهمیت وقف از سوی رسانه‌ها تبیین شود، قطعا جامعه مدنی به سوی این سنت حسنه سوق پیدا خواهند کرد.

وی با بیان این‌که آثار و برکات احیای موقوفات جامعه را متحول خواهد کرد، گفت: رسانه‌ها بنا به رسالت ذاتی خود، همواره در انعکاس برکات نیات واقفان خیراندیش پیشگام بوده است؛ اما بایستی بنا به مقتضیات زمان بهره‌مندی از ابزار رسانه در راستای ترویج این سنت حسنه گسترش یابد.

لطیفی با بیان این‌که رسانه ملی با تولید سریال، مستند، فیلم و انعکاس اخبار و گزارش‌های متعدد در مناسبت های مختلف نسبت به ترویج فرهنگ وقف اهتمام ویژه داشته است، خاطرنشان کرد: سایر رسانه‌های استان اعم از خبرگزاری ها و مطبوعات نیز به نوبه خود در این راستا گام برداشته‌اند، هر چند در این مسیر نیازمند تعامل بیشتر هستیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با تأکید بر بهره‌مندی از فرصت فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ وقف، تصریح کرد: متأسفانه نگرش بخشی از جامعه و برخی از مسؤولان نسبت به سنت حسنه وقف نادرست است، امروز نیازمند وقف با نیات روز و در راستای رفع معضلات و مشکلات اجتماعی هستیم.

همچنین مرتضی شفیعی، مسؤول دفتر خبرگزاری رسا در آذربایجان‌شرقی طی سخنانی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اعتمادسازی سازمان اوقاف اظهار داشت: بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌های جمعی در جهت جلب مشارکت‌های عمومی و شفاف‌سازی  در عرصه موقوفات بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به این‌که احیای موقوفات بایستی به عنوان مطالبه عمومی و گفتمان غالب در جامعه تبدیل و مطرح شود، گفت: موقوفه‌های بسیار بزرگی در منطقه آذربایجان وجود دارد که اگر به معنای واقعی احیا شوند، بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور برطرف خواهد شد؛ موقوفه ربع رشیدی که دارای رقبه‌های متعدد در کشورهای مختلف است؛ بایستی با همت ملی مسؤولان احیا شود.

شفیعی با بیان این‌که رسانه‌های استان همواره در انعکاس اخبار و فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه پیشقدم بوده‌اند، تصریح کرد: با این حال هنوز برخی مسؤولان نگرش صحیحی نسبت به مسأله وقف ندارند؛ در چنین وضعیتی به یقین سطح بینش عمومی نسبت به احکام وقف نیز پایین خواهد بود.

گفتنی است، در این نشست سردبیر روزنامه فجر آذربایجان، سرپرست خبرگزاری تسنیم، سردبیر روزنامه مهدآزادی، مدیرمسؤول هفته نهال امید، مدیرمسؤول دوهفته نامه بردباری، معاون خبر صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی و تعدادی از خبرنگاران به ارایه دیدگاه‌های خود پرداختند./935/202/ب3

 

ارسال نظرات