۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۴۶۴۰۳۸
نماینده سابق بابل در مجلس شورای اسلامی:

دفاع قاطع از نظام و ولایت ویژگی خاص آیت الله فاضل بود

حجت الاسلام ناصری ولایتمداری و حضور و دفاع از انقلاب اسلامی را از ویژگی های برجسته آیت الله فاضل برشمرد و گفت: آیت الله فاضل همواره مدافع حقیقی انقلاب اسلامی و رکن رکین آن یعنی ولایت فقیه بود.
علی اکبر ناصری

حجت الاسلام علی اکبر ناصری، نماینده سابق بابل در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با تسلیت درگذشت آیت الله فاضل، گفت: آیت الله فاضل عالمی برجسته و فقیهی وارسته در حوزه های علمیه بود و فقدان ایشان به راحتی برای حوزه علمیه به ویژه استان مازندران پر نمی شود.

وی افزود: ایشان مدارج عالیه علمی را در حوزه علمیه نجف اشرف طی کرد و ماحصل آنچه را که آموخته بود با عزیمت به شهرستان بابل و تاسیس حوزه علمیه منتقل کرد.

امام جمعه اسبق محمود آباد با اشاره به سابقه آشنایی خود با آن عالم فرزانه، اظهار داشت: آیت الله فاضل منشاء برکات و خدمات زیادی در عرصه های مختلف در سطح مازندران شد که مهم ترین آن اقامه نمازجماعت در قبل از انقلاب در مهم ترین پایگاه نیروهای انقلابی شهرستان بابل یعنی مسجد کاظم بیک و هدایت جوانان در مسیر انقلاب و مبارزه با رژیم پهلوی بود.

نماینده ادوار شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایشان پس از انتخاب قاطبه مردم شهرستان بابل به عنوان نخستین نماینده این شهرستان پس از انقلاب اسلامی درمجلس شورای اسلامی و نیز پس از آن با تاسیس حوزه علمیه فیضیه مازندران خدمات زیادی را به اسلام و انقلاب نمود که از خاطر مردم ما نمی رود.

وی اهتمام ایشان برای تربیت طلاب و روحانیون انقلابی را در فضای این حوزه یادآور شد و گفت: آیت الله فاضل تمام توجه خود را صرف تعلیم و پرورش طلاب و فضلا صرف کرد و با زهد، وارستگی و دفاع قاطع از نظام اسلامی یک حوزه علمیه انقلابی را بنیان گذاشت که خدمات آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

حجت الاسلام ناصری ولایتمداری را از ویژگی های برجسته آیت الله فاضل عنوان کرد و افزود: یکی از محکم ترین اسناد حضور تمام قد آیت الله فاضل در دفاع از مبانی انقلاب و نظام اسلامی تقدیم فرزند ایشان در راه اسلام به نام طلبه شهید محمد مهدی فاضل است.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله فاضل هم خود و همسر مرحومشان از سلسله روحانیت و از خاندان مرجعیت و فقاهت بودند و فرزندان، دامادها و نوه های ایشان هم در کسوت روحانیت، لباس خدمت به دین را بر تن دارند.

امام جمعه موقت بابل از آیت الله فاضل به عنوان عارفی زاهد نام برد و تاکید کرد: زهد، تقوا و توجه به مسائل عبادی در کنار تسلط بر علوم فقهی از ویژگی های خاص مرحوم آیت الله فاضل بود./1313/

ارسال نظرات