۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۴۶۴۰۳۹
مدیر حوزه علمیه اسلام آباد غرب:

مدارا کردن بهترین راه تحکیم وحدت است

مدیر حوزه علمیه اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه مدارا کردن بهترین راه تحکیم وحدت است، گفت: مدارا کردن یکى از اصول اخلاقى اسلام است که در بهبود روابط اجتماعى نقشى مهم و اساسى دارد، اگر در جامعه‏ اى از این اصل ارزشمند به درستى و بجا استفاده شود، از بسیارى از کجروی ها، از جمله قطع روابط و کینه‏ ورزى و دشمنى، جلوگیرى خواهد شد.
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری 28 صفر ابراز داشت: جامعه توسعه یافته امروز نیازمند آن است که با نور معنویت و اخلاق فروغ بگیرد و خود را از ظلمتکده گمراهی برهاند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب تصریح کرد: جوامع اسلامی به احیای ارزش‌ های والای دینی و بـازگـشـت بـه اصـول اخـلاقـی سخت نیازمند هستند و با جدیّت می‌توان گفت که شرط لازم حـاکـمـیّـت دیـن در دنـیـای امـروز، گـسـترش و نهادینه‌ سازی اخلاق در طبقات مختلف مردم با الگوگیری از سیره اخلاقی پیامبر اكرم (ص) است‌.

وی در ادامه افزود: برجسته ترین ویژگی پیامبر اکرم (ص)، امر تربیت است، تربیت در سیره عملی فرستادگان الهی از چنان جذابیتی برخوردار است که امروزه هرگاه اندیشمندان اسلام شناس، قطره‌ای از سیره تربیتی و اخلاقی آن بزرگواران را در کام تشنگان راه حقیقت می‌ریزند، آنان را مجذوب ساخته و جویندگان حق و حقیقت را گرد انبیا و اولیای الهی جمع می کنند.

حجت الاسلام کرمی نیا خاطرنشان کرد: محبّت و ارادت به انبیا و اولیای الهی اختصاص به مسلمانان ندارد بلکه در میان سایر ادیان نیز اندیشمندان بسیاری هستند که احادیث و روایات فراوانی در زمینه سیره علمی و عملی و فضایل فرستادگان خدا و ائمه اطهار علیهم السلام و به ویژه پیامبر اکرم (ص) را گردآوری و بررسی کرده و انتشار داده‌اند.

استاد حوزه علمیه با بیان راه های تحکیم وحدت در میان مسلمانان تأکید کرد: مدارا کردن بهترین راه تحکیم وحدت است.

این مسؤول اظهار داشت: مدارا یکى از اصول اخلاقى اسلام است که در بهبود روابط اجتماعى نقشى مهم و اساسى دارد، اگر در جامعه‏ اى از این اصل ارزشمند به درستى و بجا استفاده شود، از بسیارى از کجروى‏ ها، از جمله قطع روابط و کینه‏ ورزى و دشمنى، جلوگیرى خواهد شد و اعضا و افراد آن جامعه با آرامش روانى و وحدت بیشترى زندگى خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب مطرح کرد: چنین موارد سوء اخلاقی در جوامع امروزی بیشتر بروز می‌ یابد به همین سبب در جوامع اسلامی با استفاده از وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) و الگوبرداری از رفتار و برخورد ایشان در مورد مردم، اعضا و افراد آن جامعه با آرامش روانى بیشترى زندگى خواهند کرد.

حجت الاسلام کرمی نیا در پایان عنوان داشت: اسلام بر  اصل مدارا کردن و حفظ وحدت تأکید فراوان ورزیده و پیامبر (ص) همواره در زندگى پربرکت خود بدان عمل کرده و آن را منش و روش خود قرار مى‏ دادند./302/857/ب1

ارسال نظرات