۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۶۴۰۴۶
حجت الاسلام تراشیون:

فضای مجازی سبب پیچیدگی مشکلات خانواده ها شده است

حجت الاسلام تراشیون گفت: فضاهای جدید مجازی امروز عامل پیچیدگی مشکلات خانواده ها هستند و نباید سوء مدیریت در کنترل این فضا سبب ایجاد کدورت در خانواده ها شود.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، کارشناس مذهبی، شب گذشته در جلسه بررسی سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در سبک زندگی اسلامی ایرانی خانواده محور در مدرسه علمی همدان گفت: چند شکل خانواده در جوامع وجود دارد، خانواده هایی که در آن مردسالاری وجود دارد، خانواده هایی با تفکر فمنیستی، خانواده هایی که بیشتر در جوامع غربی دیده می شود که تنها هدف تولید نسل است و مرد با زنان دیگری به عنوان معشوقه های خود رابطه دارد و هم چنین افراد همجنس گرایی که باهم زندگی می کنند.

وی ادامه داد: شکل دیگری از خانواده وجود دارد که مرد، زن و فرزندان در کنار هم با تبادل نیازها در یک گروه قرار می گیرند که افراد حدود شخصی برای خود در این چارچوب قائل نیستند و این شکل از خانواده، خانواده مطلوب است.

حجت الاسلام تراشیون با برشمردن شاخصه های خانواده مطلوب اظهار کرد: نخستین اصل، کسب مهارت و دانش در خانواده است.

وی ضرورت این نکته را پیچیدگی های خانواده های امروز دانست و افزود: فضاهای جدید مجازی امروز عامل این پیچیدگی ها هستند که نباید سوء مدیریت در کنترل این فضا موجب ایجاد کدورت در خانواده ها شود.

این کارشناس مذهبی ایجاد امنیت روانی را دومین اصل دانست و خاطر نشان کرد: خانواده های نابسامان، خانواده هایی هستند که درگیری در آنها فراوان وجود دارد که از بین رفتن این امنیت منجر به طلاق های ظاهری و پنهانی می شود.

حجت‌الاسلام تراشیون هم چنین افرادی که در خانواده بتوانند این امنیت را ایجاد کنند هنرمند واقعی خواند و افزود: تائید زوج از سوی همدیگر در کنار نقد منصفانه و سرزنش نکردن همدیگر از دیگر اصول زندگی مطلوب است.

وی با اشاره به اصل پرهیز از پیش داوری ابراز کرد: پیش داوری یک مرحله قبل از قضاوت کردن است، قضاوت کردن در حین بروز مسائل پیش می آید که زوجین نیز نبایستی همدیگر را در مشکلات و مسائل پیش آمده قضاوت کنند.

حجت الاسلام تراشیون بیان کرد: برخورد منطقی با مشکلات از دیگر شاخصه های زندگی مطلوب است که برخوردهای غیر منطقی همچون برخورد هیجانی، برخورد تحکمی و بی تفاوت بودن منجر به گسترش مشکلات می شود./202/979/ب1

ارسال نظرات