۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۴۶۴۰۶۰
حجت‌الاسلام محرابی:

پیامبر اکرم الگوی ساده‌زیستی هستند

حجت‌الاسلام محرابی با اشاره به ساده‌زیست بودن حضرت رسول اکرم (ص) گفت:‌ حضرت علی(ع) می‌فرمایند که رسول خدا(ص) با غلامان خویش بر سر یک سفره روی خاک می‌نشستند و با دست غذا می‌خوردند، ایشان زندگی بسیار ساده و بی‌آلایشی داشتند.
محرابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسین محرابی، سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در خراسان رضوی شب گذشته در حسینیه مرحوم آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای به مناسبت شب سوگواری پیامبراکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: پیامبر اکرم (ص) بیش از پیامبران دیگر آزار و اذیت دیدند.

وی با اشاره به سختی‌هایی که پیامبران الهی در راه تبلیغ کشیده‌اند، اظهار داشت: مشاهده کردیم که راهپیمایی با شکوهی در عراق برگزار شد و جمعیت فراوانی به زیارت ایشان شتافتند. این احترام به ساحت مقدس امام حسین (ع) همان مزد رسالت است که پیامبر (ص) در احادیث فراوانی فرموده‌اند.

حجت‌الاسلام محرابی با بیان این‌که عده‌ای در تاریخ تصور می‌کردند می‌توانند نور خدا را خاموش کنند،‌ گفت: بارها مزار حضرت سیدالشهدا(ع) را تخریب کردند، برای زیارت ایشان شرایط سختی قرار دادند و حتی در دورانی اگر زائری می‌خواست به زیارت برود باید دستش قطع می‌شد. با تمام این شرایط هیچگاه حرم ایشان خالی از زائر نشد.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در خراسان رضوی با اشاره به سخن محقق آمریکای که بیش از بیست سال روی مباحث قیام امام حسین (ع) تحقیق کرده بود، اظهار داشت: آن محقق آمریکایی می‌گفت که در تحقیقاتم متوجه شده‌ام نهضت و قیام امام حسین (ع) زلال و شفاف بود.

وی در ادامه افزود: به جنگ‌های امروزی توجه کنید که چگونه برای پیروز شدن از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند. امام حسین (ع) در قیام خویش هر چه خدا دوست داشت رعایت کردند و از هر چه خلاف فرمایش باری تعالی بود پرهیز نمودند.

وی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه گفت: حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه پیرامون زندگی خصوصی پیامبر اکرم (ص) سخن گفته‌اند. حضرت علی (ع) می‌فرمایند که رسول خدا (ص) با غلامان خویش بر سر یک سفره روی خاک می‌نشستند و با دست غذا می‌خوردند، ایشان زندگی بسیار ساده و بی‌آلایشی داشتند.

حجت الاسلام محرابی با بیان این‌که زندگی ائمه (ع) سراسر سادگی بود، اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمایند که کاخ نشینی بد نیست، خوی کاخ نشینی بد است البته کاخ نشینی، خوی کاخ نشینی را به همراه خواهد آورد. انسان نمی‌تواند مدام بهترین وسایل را برای زندگی خویش تهیه کند بعد مدعی شود که گرفتار دنیا نشده است./202/862/ب1

ارسال نظرات