۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۶۴۰۶۳
آیت الله حسینی خراسانی:

موفقیت زندگی زناشویی در گرو پیروی از سیره پیامبر اکرم است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: پیامبر(ص) می فرمایند مردها باید در زندگی مشترک به همسران شان احترام کنند و بلافاصله در همان جلسه برای این که ثابت کنند «مرد سالاری» و «زن سالاری» در سبک زندگی دینی مطرح نیست، فرمودند «زنان اگر رضایت خدا را می خواهند باید رضایت شوهران شان را جلب کنند.»
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی شامگاه یکشنبه در سومین شب از مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) که در محل مسجد علی بن ابیطالب(ع) برگزار شد، به بیان ادامه بحث خود پیرامون «رحمت و محبت پیامبر(ص) نسبت به جهانیان» پرداخت و گفت: وجود پیامبر(ص) نه تنها برای همه بشریت مایه رحمت و محبت است، بلکه برای فرشتگان نیز همین ویژگی را داشتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: خداوند در قرآن عزیز در مقام معرفی شخصیت رسول خدا و خیرات و برکات وجود نازنین ایشان می فرماید «لقد أرسلناک رحمه للعالمین.» یعنی «ما شما را به عنوان رحمت برای جهانیان فرستاده ایم.» جبرییل در یکی از موقعیت های گفت‌ؤگو با پیامبر(ص) به ایشان گفت «من از رحمت شما بهره فراوان برده ام.»

وی خاطرنشان کرد: در نظام آفرینش هیچ کس به اندازه پیامبر اکرم(ص) دلسوز بشر نبوده و به بشریت خدمت نکرده است. به ویژه نسبت به امت خودشان، شیعیان امیرمؤمنان(ع) و ارادتمندان به حضرت زهرا(س). پیامبر(ص) همواره در تلاش بودند که انسان ها به سعادت برسند. تنها یک نمونه از رأفت پیامبر(ص) این بود که در روز عید قربان افزون بر این که گوسفندی را از جانب خودشان قربانی می کردند، یک گوسفند هم به نیابت از امت شان قربانی کرده و دعا می کردند که خداوند آن را بپذیرد.

آیت الله حسینی خراسانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه سوره مبارکه احزاب، زندگی پیامبر اکرم(ص) را الگوی زندگی بشریت خواند و گفت: رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی سبک زندگی اسلامی را تبیین کرده اند این سبک زندگی در زندگی پیامبر(ص) متجلی است. امروز مشکلاتی مانند طلاق از عدم توجه به همین سبک زندگی نشأت گرفته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تعالیم پیامبر اکرم(ص) درباره روابط زناشویی را یکی از نکات برجسته در سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار کرد: ایشان در یک نطق رسمی اعلام فرمودند که مردها باید در زندگی مشترک به همسران شان احترام کنند و بلافاصله در همان جلسه برای این که ثابت کنند «مرد سالاری» و «زن سالاری» در سبک زندگی دینی مطرح نیست، فرمودند «زنان اگر رضایت خدا را می خواهند باید رضایت شوهران شان را جلب کنند.»

وی در تبیین سبک رفتاری مردان در زندگی مشترک یادآور شد: «زن» امانت خدا در زندگی انسان است. خیانت در امانت کار ناپسندی است و خیانت نسبت به امانت الهی ناپسندتر است. تندخویی، برخورد سرد، زبان گزنده و هر کاری که به نارضایتی همسر منجر شود، از اخلاق پیامبر اکرم(ص) به دور است.

آیت الله حسینی خراسانی افزود: از طرف دیگر همه هم زن باید این باشد که به زندگی آرامش ببخشد، آرامش زندگی خانوادگی در گرو هم صدایی و همراهی زن و مرد است. قرآن می فرماید «هن لباس لکم و انتم لباس لهن» خاصیت لباس این است که در سرما و گرما و ناملایمات انسان را می پوشاند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان در پایان تأکید کرد: امروز در مدیریت کلان دنیا جای اخلاق رسول خدا(ص) خالی است. امروز بشر بیش از هر روزی تشنه اخلاق نبوی است و ما باید این اخلاق را تبلیغ و ترویج کنیم./202/820/ب1

ارسال نظرات