۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۴۶۴۰۶۷
استاد حوزه علمیه:

تربیت طلاب علوم دینی بر اساس اسلام ناب محمدی از ویژگی‌های آیت‌الله فاضل بود

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که تربیت طلاب علوم دینی بر اساس اسلام ناب محمدی از جمله اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: این امر به لطف الهی یکی از شاخصه های ویژه آیت الله فاضل و حوزه علمیه فیضیه مازندران بوده است.
امام جمعه دابودشت

حجت الاسلام مهدی تقی زاده آملی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با تسلیت رحلت آیت الله فاضل اظهار داشت: این عالم عارف و زاهد ربانی تلاش ها و خدمات ارزشمند و گرانقدری از خود بر جای گذاشته است.

امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: آیت الله فاضل با اخلاص و عمل خود توانست سبب مدیریت فرزندان طلاب خود در حوزه علمیه فیضیه مازندران شود و برکات ارزشمندی داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که این شخصیت فرهیخته دارا بود نحوه ایجاد ارتباط با طلاب و رفق و مدارا و رفتاری اجتماعی با آنها براساس الگوهای رفتاری علوم وحیانی بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله فاضل اخلاق محوری را سرلوحه امور خود قرار داده بود، خاطرنشان کرد: اخلاق و ادب از دیگر واژگان این استاد برجسته حوزه های علمیه استان مازندران بوده است.

حجت الاسلامی تقی زاده آملی تصریح کرد: تشویق و ترغیب به تهجد و شب زنده داری و دعوت به معنویت از دیگر واژگانی است که جزئی از رسالت آیت الله فاضل بود و در این راستا گام برداشته است. 

امام جمعه دابو و دشت سر اظهار داشت: آشنایی با شعائر دینی و تربیت فرزندان طلاب از متن و بطن علوم دینی و ارادتمندی به ولایت مطلقه فقیه و رهبری نظام که خود را سرباز ولایت می دانستند از دیگر ویژگی های آن مرحوم بود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ولایت مداری از ویژگی های بارز و ارزنده و از خصوصیت های اخلاقی گرانقدر این عزیز الهی و بزرگ بوده است که همواره در این مسیر گام برداشت.

حجت الاسلام تقی زاده آملی با بیان این که تربیت طلاب علوم دینی بر اساس اسلام ناب محمدی از جمله اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: این امر به لطف الهی یکی از شاخصه های ویژه آیت الله فاضل و حوزه علمیه فیضیه مازندران بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: فقدان این عالم ربانی ثلمه ای بس عظیم است و امید می رود خداوند متعال روح شریف و مطهر ایشان را با نبی مکرم اسلام و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) محشور کند.

وی در پایان تصریح کرد: رحلت این عالم وارسته و استاد برجسته حوزه های علمیه را تسلیت عرض کرده و آرزوی علو درجات این عزیز سفر کرده را از درگاه ایزدمنان و متعال طلب می کنیم.

گفتنی است، آیت الله محمد فاضل استرآبادی از علمای انقلابی و برجسته و موسس مدرسه علمیه فیضیه مازندران که از شامگاه سوم آذر به علت عارضه مغزی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید بهشتی بابل بستری بود، دعوت حق را لبیک گفت و در سن 81 سالگی به ملکوت اعلا پیوست./302/1314/ب1

ارسال نظرات