۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۶۴۰۷۳

چند خبر کوتاه از استان کرمان

برگزاری همایش یاوران وقف در شهرستان کهنوج، افتتاح 5 پروژه عمرانی در امامزاده علی سیرجان، وقف مغازه با نیت ایتام شهرستان رودبار و وقف 24 اصله درخت پرتقال در کهنوج وقف بنیاد مهدویت از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام مهدی سالاری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کهنوج، از برگزاری همایش یاوران وقف همزمان با دهه وقف در این شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ وقف و نهادینه شدن آن در سطح جامعه، اظهار کرد: موضوع وقف یکی از مباحثی است که نیازمند توجه و ترویج بیشتر در جامعه است و امروز بیشترین تلاش در جهت تغییر ذهنیت افکار عمومی در زمینه حوزه های دیگر وقف همجون مباحث قرآنی، اهل بیت، علوم روز همانند انرژی هسته ای، بیماری های خاص و نیازمندان است.

حجت الاسلام سالاری افزود: جهت ترویج فرهنگ وقف در جامعه و به مناسبت دهه وقف برنامه هایی در نظرگرفته شده است که در نخستین  روز ازدهه وقف، همایش یاوران وقف با حضور همه ارگان ها و سازمان های شهرستان کهنوج برگزار شد.

وی بیان کرد: سخنرانی، اهدای جوایز، توزیع 50 بسته طرح مهر تحصیلی به دانش آموزان نیازمند و برگزاری یک نمایشگاه در حاشیه این همایش با موضوع وقف از جمله برنامه های این همایش بود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کهنوج تصریح کرد: راه اندازی ایستگاه های «همه واقف باشیم» در اماکن متبرکه و نمازجمعه، زنگ وقف در همه مدارس با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان، انشاء و نقاشی دانش آموزان با موضوع وقف، نشست های صنفی با موضوع وقف و سخنرانی قبل از خطبه ها از جمله برنامه های دهه وقف است.

حجت الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا حدودی ذهنیت مردم در خصوص فرهنگ وقف تغییر کرده است؛ اما همچنان نیاز به تبلیغ و ترویج بیشتری احساس می شود.

 افتتاح 5 پروژه عمرانی در امامزاده علی سیرجان

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی سرپرست اداره اوقاف شهرستان سرجان، گفت:  همزمان با دومین روز از آغاز دهه وقف با حضور مدیر کل محترم اداره کل اوقاف و جمعی از مسؤولان شهرستان 5 پروژه عمرانی در محل آستان امامزاده علی (ع) مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی افتتاح کتابخانه، سرویس های بهداشتی، خانه عالم، نمای سردرب ورودی و افتتاح چند پروژه تکمیلی امامزاده را از جمله برنامه های عمرانی در امامزاده عنوان کرد.

حجت الاسلام طباطبایی از برگزاری همایش یاوران وقف همراه با تجلیل از 80 نفر از فعالین حوزه وقف از جمله تجلیل از واقفین گرانقدر ،هیأت امنا و خادمین اماکن متبرکه، مربیان قرآنی و جمعی از مسؤولان ادارات را از برنامه های دومین روز از ایام دهه وقف در سیرجان برشمرد.

وی بیان کرد: مراسم سخنرانی مدیر کل اوقاف کرمان به مناسبت سالروز رحلت حضرت نبی مکرم اسلام (ص) در محل کاروانسرای موقوفه حاج داود خان واقع در بازار شهر سیرجان برگزار می شود.

وقف مغازه با نیت ایتام شهرستان رودبار

حجت الاسلام مهدی سالاری سرپرست اداره اوقاف شهرستان کهنوج، از ثبت یک باب مغازه جهت کمک به بچه‌های یتیم در نخستین روز از ایام دهه وقف خبر داد.

وی افزود: از سوی خیر نیکوکار "جواد ایزدی" یک باب مغازه تجاری در شهرستان رودبار با مساحت 70 متر مربع وقف شد و وقف مذکور چهارمین وقف امسال این شهرستان است  و واقف در متن وقف نامه هدف خود را از انجام این اقدام نیک، تأمین کمک هزینه امور ایتام نیازمند قرار داده است.

حجت الاسلام سالاری اظهار کرد: واقف تولیت و اداره ملک فوق را به اداره اوقاف شهرستان واگذار کرده است.

24 اصله درخت پرتقال در کهنوج وقف بنیاد مهدویت شد

حجت الاسلام مهدی سالاری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهنوج گفت: همزمان با دومین روز ایام وقف یک باغ پرتقال شامل 24 اصله درخت در این شهرستان وقف شد و مورد وقف جدیدی در حوزه موقوفات این شهرستان در منوجان ثبت شد.

وی افزود: از سوی خیر نیکوکار "حسن سالاری" یک باغ مشجر شامل 24 اصله درخت پرتقال در شهرستان منوجان وقف شد و این تعداد درخت در شرایط ثمری و بارور جهت فعالیتهای فرهنگی و قرآنی بنیاد مهدویت وقف شده است.

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه وقف مذکور پنجمین وقف سال جاری شهرستان است، خاطرنشان کرد: واقف کلیه امور موقوفه فوق را به اداره اوقاف واگذار کرده تا در آمد حاصل از فروش محصولات این باغ صرف نیت متن وقفنامه شود.

گفتنی است، حوزه موقوفات شهرستانهای منوجان و رودبار از سوی اداره اوقاف شهرستان کهنوج مدیریت می شود./303/9709/ب1

ارسال نظرات