۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۴۶۴۰۸۲
امام جمعه رفسنجان:

دهه وقف فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه است

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان اینکه دهه وقف فرصت مناسبی برای ترویج و اشاعه فرهنگ وقف در بین اقشار مختلف مردم است، گفت: فرهنگ وقف باید با توجه به کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در هر شهر و استانی نهادینه شود.
وقف

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: وقف یک باقیات و صالحات مستمر به شمار می رود که ادامه دار بعد از مرگ انسان است و به عنوان باقیات و صالحات انسان محسوب می شود، در قرآن کریم نیز در سوره کهف به این مورد اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه وقف ها در جامعه باید بر حسب نیاز صورت گیرد، بیان کرد: بعضی از وقف ها در سالهای گذشته به صورت هدفمند صورت نگرفته است و در 60 سال پیش در یکی از شهرستانها وقف در جهت درمان آن هم از انرژی اتم صورت گرفته است، بنابراین امروز وقف باید بر حسب زمان و با تولیت قوی و باید افق و آینده آنرا هم در مصرف و هم در مدیریت وقف در نظر بگیریم.

حجت الاسلام رمضانی پور تصریح کرد: در راستای وقف باید شفاف سازی صورت گیرد و متولیان امین و معتمد وارد کار شوند تا مردم در جهت وقف بیشتر تشویق و به سمت وقف ترغیب شوند.

امام جمعه رفسنجان با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در اهمیت دادن به کارهای فرهنگی و دینی از جمله وقف خاطرنشان کرد: فرهنگ وقف یکی از فرهنگ های غنی و ریشه دار در جامعه اسلامی و در همه نقاط مختلف کشور است.

وی ادامه داد: فرهنگ وقف باید در جامعه نهادینه شود و این سنت حسنه به عنوان باقیات و صالحات هر چه بیشتر در جامعه ترویج داده شود در واقع فرهنگ وقف نهادینه شده است.

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان اینکه وقف دارای جایگاه والا در اسلام بوده، یادآور شد: فرهنگ وقف باید با توجه به کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در هر شهر و استانی نهادینه شود و دهه وقف فرصت مناسبی برای ترویج و اشاعه فرهنگ وقف در بین اقشار مختلف مردم است.

امام جمعه رفسنجان ابراز کرد: وقف برکات و کارکردهای فراوانی می تواند در جامعه اسلامی داشته باشد و ترویج فرهنگ وقف در رفع مشکلات و آسیب های جامعه حائز اهمیت است، بنابراین می طلبد هر چه بیشتر در راستای ترویج و همگانی کردن وقف گام برداریم.

وی اضافه کرد: وقف می تواند به عنوان یک پشتوانه بسیار قوی برای ترویج معارف و حل مشکلات جامعه اسلامی اثر گذار باشد و واقفان باید وقف را محور کار خداپسندانه خود قرار دهند.

حجت الاسلام رمضانی پور افزود: مهمترین نقشی که وقف در توسعه فرهنگ و تمدن ایفا می‌کند توسعه معنوی جامعه است و انسان واقف انسان آگاهی است که درد تک تک افراد جامعه را به تمام وجود احساس می کند./302/9709/ب1

ارسال نظرات