۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۴۶۴۱۰۲
آیت الله مقتدایی مطرح کرد؛

استقامت پیامبر و کرامت امام حسن الگوهای سبک زندگی اسلامی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: استقامت پیامبر(ص) در مواجهه با مشکلات و کرامت امام حسن(ع) در برخورد با افراد بی بضاعت بهترین الگوهای رفتاری برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی است.
آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله مرتضی مقتدایی در سخنرانی ظهر امروز که در حرم مقدس امامزاده آقا علی عباس اصفهان برگزار شد، گفت: افراد جامعه امروز باید با تأسی به رفتار پیامبر(ص) بر مشکلات غلبه کنند.

وی در ابتدا رفتار پیامبر(ص) را در همه زمینه ها الگو دانست و افزود: یکی از شاخصه های بی نظیر پیامبر(ص) استقامت بسیار بالای ایشان در مواجهه با مشکلات است، چیزی که افراد جامعه امروز باید آن را برای خود الگو قرار دهند.

آیت الله مقتدایی با بیان یکی از کرامات امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع) در طول عمر با برکتشان از افراد بی بضاعت زیادی دستگیری کردند، برای مثال غلامی را خریدند و بعد از آزاد کردن او، باغی را در اختیارش گذاشتند تا از طریق زراعت در آن باغ، تأمین معاش کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ما باید در کمک کردن به هم نوعان خود به ویژه کسانی که بضاعت مالی ندارند، به وجود نازنین این امام کریم تأسی کنیم.

وی با اشاره به بخشی از زندگینامه امامزاده آقا علی عباس، خاطرنشان کرد: خداوند را شاکریم از اینکه توفیقی نصیبمان شده است و توانستیم این امامزاده را زیارت کنیم، امامزاده ای که فرزند امام موسی ابن جعفر(ع) و برادر امام رضا(ع) هستند، ایشان زمانی که از حضور برادرشان در ایران با خبر شدند، برای دیدار برادرشان به ایران سفر کردند ولی از شهادت امام رضا(ع) توسط مأمون ملعون با خبر شدند و برای انتقام گرفتن از مأمون راهی طوس شدند.

آیت الله مقتدایی در ادامه اظهار کرد: زمانیکه مأمون از حضور ایشان با خبر شد، افرادی را برای به شهادت رساندن ایشان مأمور کرد و آن مزدوران با حضور در این بیابان، این امامزاده عزیز را به شهادت رساندند./202/867/ب1

ارسال نظرات