۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۶۴۱۱۵
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی:

غیرت مداری در برابر دین و ناموس ضامن حفظ بنیان خانواده است

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: یکی از فضیلت های انسانی و الهی نگهداری از دین است و نگهداری و غیرت مداری در برابر دین و ناموس می تواند ضامن حفاظت از بنیان خانواده و امنیت روانی جامعه باشد.
تربیت دینی کودک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام مجتبی اوحدی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی ظهر امروز در مراسم عزاداری رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در مکتب نرجس(س) بیرجند، اظهار داشت: باید از ارزش های اخلاقی و دینی خود مراقبت کنیم چرا که امروز دشمن سعی در نشانه گرفتن این ارزش ها دارد.

وی گفت: یکی از فضیلت های انسانی و الهی نگهداری از دین است و نگهداری و غیرت مداری در برابر دین و ناموس می تواند ضامن حفاظت از بنیان خانواده و امنیت روانی جامعه باشد، داشتن غیرت برای هر فرد از نشانه های ایمان است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: در واقعه عاشورا غیرت مداری به اوج خودش رسید و در آن واقعه اهل بیت(ع) تمام زندگی و هستی خود را خالصانه و صادقانه برای حفظ از دین و ارزش های معنوی دادند، این غیرت از صفاتی است که انسان را برای دفاع از ناموس و کشور وادار می کند.

حجت الاسلام اوحدی تصریح کرد: انسان ها باید با قدرت و غیرت در برابر آن چیزی که می خواهد به کشور و ناموس لطمه وارد کند بایستد و در مقابل آن جبهه بگیرد، نباید در مقابل این لطمه زدن ها سکوت کرد.

وی به خانواده در نظام اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: خانواده از نگاه اسلام و دین بسیار ارزشمند است، زن و خانواده از امانت های بزرگی است که خدا به مرد سپرده است و مرد نیز باید از این امانت خدا به خوبی محافظت و پاسداری کند./202/880/ب1

ارسال نظرات