۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۴۶۴۱۳۲
استاد حوزه علمیه تشریح کرد؛

اوصاف فردی و اجتماعی پیامبر در آیات الهی

استاد حوزه علمیه با اشاره به ویژگیهای فردی و اجتماعی پیامبر(ص) در آیات الهی، گفت: پیامبر اکرم(ص) بهترین و کامل‌ترین الگو برای انسان‌ها به شمار می‌رود و سعادت بشری در گرو الگو پذیری از ایشان است.
حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی حائری‌زاده استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی، امروز در مراسم سوگواری رحلت جانسوز نبی اکرم محمد مصطفی(ص) که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم خصوصیات پیامبر اکرم(ص) را به صورت کامل بیان کرده است و ایشان را بهترین الگو برای بشر معرفی می‌کند.

وی با اشاره به رفتار فردی و اجتماعی پیامبر(ص)، ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) همیشه در سلام کردن پیشی می‌گرفت و کسی نمی‌توانست از ایشان سبقت بگیرد، ایشان اهل سخن لغو و ناسزاگویی نبودند و با مخالفانش به نرمی برخورد می‌کرد.

حجت الاسلام حائری‌زاده گفت: خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به پیامبرش می‌فرماید: اگر تو اهل بداخلاقی با دیگران بودی هرگز کسی به تو گرایش پیدا نمی‌کرد؛ ایشان دارای خلق عظیم بودند زمانی که بت پرستان جاهل ایشان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند پیامبر(ص) دستان مبارکشان را بالا می‌بردند و برای هدایت آنان دعا می‌کردند.

این استاد حوزه علمیه درباره اینکه پیامبر(ص) در تمام طول رسالتش هرگز کسی را نفرین نکرد، بیان داشت: تنها نفرینی که پیامبر(ص) در طول عمر مبارکش انجام داد این بود که خدایا هر کس محبت علی را پذیرفت تو نیز به او محبت کن و اگر کسی با او دشمنی کرد تو نیز او را دشمن بدار و نابودش کن.

این خطیب مشهور مدارا کردن با جاهلان را از دیگر ویژگیهای پیامبر اکرم(ص) بیان کرد و گفت: ایشان هرگز با ملحدین به تندی رفتار نکرد و نسبت به همه مردم مهربان بودند اگر کسی به ساحت مقدس پیامبر(ص) جسارت می‌کرد تنها چیزی که از ایشان مشاهده می‌کرد رفتار کریمانه بود.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) اهل تهجد و نافله شب بودند، خاطر نشان کرد: خداوند می‌فرماید: من رسولی از جنس خودتان برای هدایت شما مبعوث کردم باشد که هدایت شوید؛ الگو پذیری از پیامبر(ص) انسان را سعادتمند می‎‌کند./202/813/ب1

ارسال نظرات