۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۶۴۱۶۱
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

همه ابعاد زندگی پیامبر الگوی تمدن سازی اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی شهادت پیامبر(ص) را آغاز ریزش و رویش در جامعه نوپای اسلامی دانست و گفت: فردی همچون اویس قرنی می شود که پیامبر را ندیده ولی از اعماق جان او را دوست دارد و مسلمان واقعی می شود، ولی برخی هم عمری را در کنار ایشان زندگی کردند که تنها به دنبال کسب موقعیت های اجتماعی بودند.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رهنمایی، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) و پژوهشگر روان شناسی و تربیت اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رهنمایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام ایشان را اکمل مخلوقات و برترین آحاد بشری دانست و با تأکید بر اینکه احتمال شهادت پیامبر بیشتر از رحلت ایشان است، اظهار داشت: هرکس به معنای واقعی کلمه بخواهد به ایشان متوسل شود باید به همه ابعاد وجودی پیامبر توجه داشته باشد، چراکه تمام زوایای فردی، اجتماعی، سیاسی و عبادی ایشان الگوی کاملی برای همه است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: اگر بخواهیم یک تمدن اسلامی کامل داشته باشیم باید از همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی پیامبر استفاده کنیم؛ نمی شود به بعد عبادی زندگی ایشان توجه کرد و از الگو بودن ایشان در حکومت داری و سیاست غافل بود، چرا که پیامبر(ص) تمثیل رسایی از فرهنگ الهی یعنی مجموع باورها و ارزش های لازم است.

پیامبر همه حقائق وجوی عالم را درک کرده بود

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) همه حقائق وجودی عالم را درک کرده بود، عنوان داشت: ایشان وجود خدا، حقیقت فرشتگان و همه حقائق عالم را در سینه خود داشت به همین دلیل اگر بخواهیم به یک تمدن جامع نوین اسلامی برسیم در یک کلام باید فرهنگ نبوی را برای سعادت دنیوی و اخروی خود سرلوحه قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رهنمایی شهادت پیامبر(ص) را آغاز ریزش و رویش در جامعه نوپای اسلامی دانست و گفت: فردی همچون اویس قرنی می شود که پیامبر(ص) را ندیده ولی از اعماق جان او را دوست دارد و مسلمان واقعی می شود، ولی برخی هم عمری را در کنار ایشان زندگی کردند که اسلام حقیقی نیاوردند.

وی ادامه داد: عده دوم کسانی بودند که اسلام آوردنشان فقط برای کسب موقعیت اجتماعی در جامعه بود که شهادت پیامبر(ص) آغاز این مسأله برای آنها بود، بنابراین باید به جرأت گفت شهادت پیامبر(ص) همچون حیات ایشان محل آزمون و امتحان برای افراد امت بود که عده بسیار زیادی در این آزمون سربلند بیرون نیامدند و عده ای هم مثل سلمان و مقداد و ابوذر آخرت خود را آباد کردند.

مدافعان حرم مسلمانان حقیقی

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه بعد از شهادت پیامبر(ص) عده ای به دوران جاهلیت بازگشتند، تصریح کرد: امروز هم در امت اسلام دو گروه همواره در حال مقابله هستند، عده ای همچون تکفیری ها از اسم اسلام فقط برای سلطه و ظلم بر دیگران استفاده می کنند و عده ای هم همچون مدافعان حرم اسلام حقیقی را به جهانیان نشان می دهند، بنابراین آزمون برای امت اسلامی تا قیام قیامت ادامه دارد./1330/302/ب3

ارسال نظرات