۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۶۴۱۸۰
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد؛

استیضاح سه وزیر در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: استیضاح سه وزیر نیرو، راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد و احتمالاً از هفته آینده آغاز می‌شود.
سمیه محمودی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی امشب در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان که در دفتر نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: فعالیت نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم در روزهای پایانی قرار دارد، با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی از آذرماه مشغول بررسی لایحه بودجه می‌شود ممکن است برنامه پنج توسعه یک سال دیگر تمدید شود،البته این یک احتمال است و امیدواریم با اتمام مرحله تدوین مواد لایحه ششم توسعه، شاهد طرح آن در صحن مجلس باشیم.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که بر آن تأکید داشته‌ایم تعامل بین دولت و مجلس و خدمت رسانی صادقه و تلاش برای حل مشکلات مردم بوده است، به همین دلیل زمینه حضور مدیران ارشد کشوری در شهرستان فراهم شده تا به این وسیله مسؤولان اجرایی و مدیران ادارات و نهادهای دولتی بتوانند با برگزاری جلسات رو در رو مشکلات را مطرح و مصوباتی را برای حل مشکلات مردم شهرستان به امضا برسانند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت به خوبی عمل کردند هرچند جای برخی سؤالات نیز باقی ماند اما در هر صورت با تأکید بر تعامل بین دولت و مجلس برای پیشبرد امور و تسریع در ارائه خدمات این مرحله نیز انجام شد.

محمودی گفت: جزیره‌نگری و بی‌توجهی به تعامل مسؤلان با یکدیگر نه تنها مشکلاتی را از مردم حل نمی‌کند بلکه باعث می‌شود انبوهی از مسائل و معضلات به صورت انباشته در طول زمانهای مختلف ایجاد شود، در شرایط فعلی با توجه به انتخاباتی که در اردیبهشت‌ماه سال آینده در پیش رو قرار دارد، وحدت و حفظ آرامش، مهمترین نیاز کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به طرحهای ابلاغی دولت برای توانمندسازی مناطق روستایی، عنوان کرد: باید برای تقویت اقتصاد مناطق روستایی و معیشت روستاییان اقدامات جدی انجام شود به ویژه در شرایط فعلی که  روستاهای کشور با بحران خشکسالی مواجه هستند باید برای نجات کشاورزی از رکود تلاش کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: توسعه خدماتی که منجر به بهبود معیشت روستاییان و تقویت اقتصاد روستایی شود، باعث کاهش میزان مهاجرت روستاییان به شهرها و تخلیه این مناطق از جمعیت فعال خواهد شد.

محمودی خاطرنشان کرد: طرح ابلاغی دولت مبنی بر حمایت از مشارکت روستاییان برای ایجاد عرصه‌های اشتغالزایی زمینه مناسبی برای ایجاد مناطق بومگردی و رونق گردشگری است، متأسفانه از این طرح و ایجاد تعاونیهای مشارکتی در همه کشور استفاده مناسبی انجام نشده است.

وی با اشاره به سفر معاون رییس جمهور به شهرستانهای شهرضا و دهاقان، بیان کرد: از طرف معاون رییس جمهور مبلغی برای حمایت از طرحهای اشتغالزایی مشارکتی در مناطق روستایی مصوب شد اما تاکنون طرحی در این زمینه از شهرستان ارائه نشده است؛ باید روحیه تعاون و همکاری بین مردم مناطق مختلف تقویت شود تا زمینه اجرای بهتر اینگونه طرحها نیز فراهم شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: در حوزه امور عشایر در شهرستان مشکلاتی وجود داشت که به دنبال سفر مدیرکل امور عشایر به شهرستان مصوباتی درباره رفع برخی از این معضلات امضا شد که باید اجرای آنها از سوی مدیران شهرستان پیگیری شود.

محمودی بیان کرد: قرار بود در حاشیه جاده شهرضا به شیراز یک شرکت شیمیایی ایجاد شود که با دعوت از معاون وزیر صنعت معدن تجارت و تشریح موقعیت منطقه از ایشان خواسته شد تا شهرک صنعتی اسفرجان شهرضا به شهرک صنایع غذایی و دارویی اختصاص یافته و از ایجاد صنایع شیمیایی در آن جلوگیری شود، که این مطالبه شهرستانی مورد قبول معاون وزیر نیز قرار گرفت.

وی گفت: حل مشکلات شهرستانهای شهرضا و دهاقان در سه بخش معضلات مربوط به آب، فاضلاب شهری و زمینه سازی برای اشتغال جوانان، مهمترین اولویتهای کاری نماینده مردم در مجلس است به همین منظور باید از طرحهایی همانند ایجاد اشتغال در مناطق روستایی بهتر استفاده کنیم، دهیاران باید با خلاقیت در این زمینه، زیرساختهای لازم برای توسعه مشارکتهای مردمی و ایجاد عرصه‌های جدید اشتغا را فراهم کنند.

دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس عنوان کرد: منطقه اسفرجان یکی از مهمترین و بهترین مناطق شهرستان در حوزه گردشگری است و همین عامل باعث ایجاد ترددهای بسیاری در مسیرهای منتهی به آن و در نتیجه ایجاد تصادفات رانندگی زیادی می‌شود، وقوع این مشکل ضرورت ایجاد یک کد اورژانس در این منطقه را ایجاب می‌کرد که با رایزنی انجام شده با وزیر بهداشت مقدمات استقرار این کد اورژانسی فراهم شده و از این پس لازم است مسؤولان حوزه بهداشت و درمان  در شهرستان برای عملی شدن دستور وزیر پیگیریهای لازم را انجام دهند.

محمودی گفت: در ملاقات با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار شد تا اعتباری در حدود یک میلیارد و 600 میلیون ریال برای صنایع تخصصی وزارت دفاع در شهرستان اختصاص یابد، به همین منظور لازم است تا زمینه اجرای این صنایع در شهرستان فراهم شود.

وی بیان کرد: یکی از خدمات دولت ارائه تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید است که تاکنون با استقبال خوب مردم همراه بوده اما لازم است تا در کنار ارائه این تسهیلات مشاوره‌های شغلی لازم نیز به متقاضیان ارائه شود تا از ورشکستگی و در نتیجه تبدیل بیکاران به بیکاران بدهکار جلوگیری شود.

عضو فراکسیون کار و اشتغال مجلس  اظهار کرد: در سفر معاون وزیر تعاون به شهرستان مصوبات خوبی در حمایت از بخش تعاون در شهرستان به امضا رسید اما متأسفانه مدیران شهرستانی مرتبط با این وزارتخانه بهره برداری مناسبی را از این سفر انجام ندادند.

محمودی بیان کرد: استیضاح سه وزیر نیرو، راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد و احتمالاً از هفته آینده آغاز می‌شود، نماینده مردم شهرضا نیز طرح سؤال از وزیر صنعت معدن تجارت را مطرح می‌کند، یکی از دلایلی که نماینده مردم شهرضا طرح استیضاح وزیر راه را امضا می‌کند این است که این وزارتخانه باوجود اینکه کارخانجاتی نظیر کارخانه واگن سازی در شهرک رازی شهرضا و یا امکان تولید ریل راه آهن در شرکت ذوب آهن استان وجود دارد، باز هم اقدام به واردات این محصولات کرده که این اقدام منجر به بیکاری تعداد زیادی از کارگران و ضرر به صنایع داخلی شده است./868/پ201/ج1

ارسال نظرات