۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۴۶۴۲۰۷
حجت الاسلام ماندگاری مطرح کرد؛

فراموشی قبر و قیامت، مهم ترین علت دزدی از بیت المال

حجت الاسلام ماندگاری گفت: وقتی افراد در جمهوری اسلامی قبر و قیامت را فراموش کنند، به جای خدمت، خیانت می کنند و به جای استفاده از بیت المال در جهت نوکری مردم به بیت المال دست درازی می‌کنند.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری دوشنبه شب، در شام رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و سبط اکبرشان، امام حسن مجتبی(ع) در حرم امام رضا(ع) با بیان این‌که درد و بیماری‌های معنوی و روحی بیش از بیماری‌های جسمی در حال آسیب رساندن به جامعه است، گفت: فراموش کردن مرگ و قیامت یکی از این بیماری‌هایی است که افراد مبتلا به این بیماری، میل و وابستگی به دنیا پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام ماندگاری با تأکید بر این‌که دشمن تلاش می‌کند تا قبر و آخرت را از یادها ببرد، تصریح کرد: طبق کلام الهی در قرآن، اگر یاد مرگ و آخرت از ذهن انسان‌ها خارج شود، آن‌ها به درگیری با یکدیگر می‌پردازند، همان اتفاقی که امروز در دنیا شاهدش هستیم.

وی با بیان این‌که نتیجه فراموش کردن قبر و آخرت، یاری نکردن امام زمان(عج) است، گفت: مردم مدینه پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، آخرت را فراموش کردند، از این رو برای این‌که دنیا را از دست ندهند، دست از  یاری جانشین پیامبر(ص) و امام زمانشان برداشتند؛ در آن مقطع دختر رسول الله(ص) به درب خانه‌های مسلمانان مراجعه می‌کرد اما درب را به روی ایشان باز نمی‌کردند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: بنابراین اگر انسان آخرت را فراموش کند، فرصت یاری رساندن به اهل بیت(ع) را از دست می‌دهد، همان گونه که مردم مدینه و عراق در زمان اهل بیت(ع) این فرصت را از دست دادند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با تأکید بر این‌که نظام اسلامی ایران یک فرصت طلایی است، ابراز کرد: انبیاء و اولیای الهی آرزو داشتند حکومتی اسلامی برپا شود تا با استفاده از امکانات حکومتی به مردم و اسلام خدمت رسانی کنند.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: وقتی افراد در جمهوری اسلامی آخرت و حساب و کتاب قیامت را فراموش کنند، به جای خدمت، خیانت می کنند و به جای استفاده از بیت المال در جهت خدمت و نوکری مردم، به بیت المال دست درازی و دزدی می‌کنند.

وی اظهار کرد: همه‌ دزدی ها، حرام و ربا خواری ها، نزول و رشوه خواری ها، مردم آزاری ها، بی‌حیایی‌های دختر و پسر، اسراف و جمع کردن مال دنیا و بدترین گناهان به دلیل فراموش کردن یاد آخرت به وجود می‌آید.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا ابراز کرد: مردم کوفه چون یاد قبر و قیامت را فراموش کردند، دستشان به خون امام حسین(ع) آلوده شد، این بیماری حتی عده‌ای از مردم کوفه را به مرحله ای رساند که برای سنگ زدن به بدن زخمی امام حسین(ع) در روز عاشورا صف کشیدند.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این‌که یک سوم از آیات قرآن، خبرهای آخرتی است، گفت: یکی از راه‌هایی که برای زنده نگه داشتن یاد قبر و آخرت توصیه شده است، تلاوت سوره‌های مرتبط با آخرت و اخبار قیامت است که می‌توان به سوره‌های واقعه، حشر، قیامت و عم یتسائلون اشاره کرد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راه‌های درمان بیماری فراموشی یاد آخرت، بررسی و حساب و کتاب کردن اعمال انسان است؛ انسان اگر اعمالش را در دنیا بررسی و بدهکاری‌ هایش به مردم و یا خدا را در دنیا تسویه نکند باید در آخرت این بدهکاری‌ها را با اعمال حسنه‌اش پرداخت کند.

حجت الاسلام ماندگاری تأکید کرد: توصیه شده است تا یاد مرگ و قیامت را در متن زندگی زنده نگه داریم؛ از این رو انسان باید به اعمالی چون وصیت نوشتن، کفن خریدن و آن را پوشیدن، قبر خالی را مشاهده کردن و در آن خوابیدن، به مجلس ترحیم و تشییع جنازه رفتن مبادرت کند./1308/201/ب2

ارسال نظرات