۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۴۶۴۲۲۱
مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی:

بی‌بصیرتی مردم عامل اصلی صلح امام حسن بود

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا با بیان این‌که مردم در زمان امام حسن (ع) در تشخیص ولی، بی‌بصیرت بودند، گفت: آن‌ها به مقام و جایگاه امام خود بصیرت و شناخت نداشتند؛ درسی که از امام حسن (ع) می‌گیریم درس معرفت شناسی و بصیرت افزایی در قالب شناخت ولی و امام زمان خود است.
فرازی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی‌نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی، شب گذشته در حسینیه مرحوم آیت الله سیدجواد خامنه‌ای به سخنرانی پرداخت و ضمن تسلیت ایام سوگواری ائمه معصومین (ع) اسلام را دینی کامل برای سعادت دنیا و آخرت تعریف کرد و گفت: مسلمان فردی است که مردم از دست و زبان او در امان هستند و به دیگران خیر می‌رساند.

وی با اشاره به رویدادهای تاریخی که در زمان بعثت رسول خدا (ص) واقع شده بود، اظهار داشت: زمانی که پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه هجرت کردند در حدود یک سال بعد زمینه ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا(س) فراهم شد و مدتی بعد امام حسن (ع) نور بخش جهان هستی شدند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: در هنگام تولد امام حسن (ع)، پیامبر اکرم (ص) ایشان را در آغوش گرفتند و فرمودند؛ خدایا من حسنم را دوست دارم تو نیز هر کسی را که حسنم را دوست دارد، دوست بدار.

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا با اشاره به این‌که در مقاطع گوناگونی پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خویش معرفی کردند، گفت: مهمترین و حساس‌ترین مقطعی که ایشان را معرفی کردند در حجۀ الوداع بود که در منطقه غدیر خم دست حضرت علی (ع) را بلند کردند و ایشان را به عنوان جانشین و وصی خود معرفی کردند.

وی در توضیح ادامه جانشینی پیامبر اکرم (ص) به امامت حضرت علی (ع) و جانشینی امام حسن (ع) اشاره کرد و در تبیین صلح ایشان گفت: دلیل اصلی صلح امام حسن (ع) بی‌بصیرتی مردم بود. مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در کتاب انسان ۲۵۰ ساله خویش فرموده‌اند که مردم زمان امام حسن (ع) در هر سه شاخه‌ای که انسان باید دارای بصیرت باشد، بی‌بصیرت بودند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه افزود: مردم در زمان امام حسن (ع) در تشخیص ولی بی‌بصیرت بودند. آن‌ها به مقام و جایگاه امام خود بصیرت و شناخت نداشتند. درسی که از امام حسن (ع) می‌گیریم درس معرفت شناسی و بصیرت افزایی در قالب شناخت ولی و امام است.

وی با بیان این‌که ما باید امروزه امام زمان خویش را بشناسیم، تصریح کرد: امروز باید نایب امام زمان (عج) را خوب بشناسیم و با معرفت در رکاب ایشان حرکت کنیم. امام خمینی (ره) فرمود؛ پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد./202/862/ب1

ارسال نظرات