۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۶۴۲۳۱
مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین فامنین:

یکنواختی آفت زندگی امروزی است

حجت الاسلام عبدی با اشاره به مهم ترین خصوصیات یک مسلمان شیعه به ویژه یک طلبه، گفت: داشتن یک جهان بینی که بر اساس عقل و دین باشد، یکی از ویژگیهای شیعیان است.
عبدی مدیر حوزه فامنین سبک زندگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام عبدی مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) فامنین در کلاس اخلاق که امروز درحوزه علمیه فامنین برگزار شد، با اشاره به ایام پایانی ماه صفر ابراز داشت: ماه صفر نیز مانند ماه محرم ماه مصیبت، مشقت، اسارت و شهادت اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به ایام اربعین حسینی تصریح کرد: ماه صفر به ماه نحس معروف شده است اما در این ماه است که اربعین به جاذبه ای عظیم در جهان بدل شده و خیل شیعیان از سراسر جهان خود را به حرم سیدالشهدا(ع) می رسانند و به عزا می پردازند.

حجت الاسلام عبدی با اشاره به مهم ترین خصوصیات یک مسلمان شیعه به ویژه یک طلبه خاطر نشان کرد: داشتن یک جهان بینی که بر اساس عقل و دین باشد، یکی از ویژگیهای شیعیان است.

وی افزود: انسانی که نقش خودش را در جهان هستی بداند و هدفش را بشناسد و به وظایفش آشنا باشد و عمل کند، هیچگاه منحرف نخواهد شد و مطمئناً به سر منزل مقصود خواهد رسید.

مدیر حوزه علمیه فامنین به دومین خصوصیت انسان شیعه که برنامه ریزی است اشاره کرد و گفت: همانطور که در روایات آمده انسان عاقل اوقات شبانه روز خود را به سه قسمت تقسیم می کند: قسمتی را برای کسب معاش، قسمتی را برای قدم نهادن برای معاد و آخرت و قسمتی را برای لذت بردن در غیر حرام.

وی در ادامه با اشاره به غفلت و نقش آن در دوری و انحراف از اخلاق اظهار داشت: زیاد پرداختن به امور دنیوی، حب مال و ثروت، پرداختن به حواشی، هوی و هوس، ترک واجبات و انجام محرمات از عوامل غفلت است که باید تا حد امکان از آن پرهیز شود.

حجت الاسلام عبدی با اشاره به خصوصیت دیگر شیعه گفت: شیعه بایستی با تحرک و پویایی خود موجبات تحرک دیگران را فراهم کند، چه بسا این تحرک سبب به حرکت درآمدن چرخهای علم و صنعت و اقتصاد و ... کشور شود.

وی در پایان از روزمره گی به عنوان آفت زندگی امروزه نام برد و افزود: آسیب های روحی و روانی و به تبع آن معضلات اجتماعی ره آورد این پدیده امروزی است که واجب است بر مسلمان شیعه از یکنواختی و روزمره گی پرهیز کند./202/979/ب1

ارسال نظرات