۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۴۶۴۲۳۷
شمخانی:

گزینه های مختلف و مدونی برای بدعهدی طرف مقابل آماده داریم/ قدرت مانور ما بازدارنده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی از آماده سازی گزینه های مختلف و برنامه های مدون برای بدعهدی طرف غربی در برجام خبر داد و تاکید کرد که قدرت مانور ایران برای هر اقدام منفی طرف مقابل بازدارنده است.
شمخانی

به گزارش خبرگزاری رسا، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران گزینه های مختلفی را برای اجرا در مقابل بدعهدی طرف های غربی آماده کرده است.

شمخانی تصریح کرد: «درباره برجام باید عرض کنم راه‌های متعددی داریم. ایران تاکنون طرف ناقض برجام نبوده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر آنچه را از گزارش فنی در ارتباط با اجرای تعهدات جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده است، حتی با تنگ‌نظری، حکایت از این دارد که جمهوری اسلامی در اجرای تعهداتش عالی عمل کرده و این کارکرد مثبت طبیعتا نیازمند پاسخ مثبت است.

وی تصریح کرد: تا این لحظه بدعهدی‌هایی در برخی ابعاد برجام از سوی طرف غربی و آمریکایی مشاهده شده است که استمرارش می‌تواند راهکارهای برنامه‌ریزی‌شده‌ای را که وجود دارد فعال کند».

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در پاسخ به این پرسش که آیا شما برنامه‌های مدونی برای بدعهدی‌های طرف غربی در برجام آماده کرده‌اید، گفت: «ما گزینه‌های مختلفی داریم. اما به‌طور حتم آغاز‌کننده هیچ گزینه‌ای که این تعهد بین‌المللی را نقض کند نیستیم. چون برجام یک تعهد بین‌المللی است و باید طرف‌های مختلف وافی به عهدی باشند که امضا کرده‌اند.

شمخانی اظهار داشت: ما نگران نیستیم. چراکه قدرت مانوری که در برابر هر کارکرد منفی طرف مقابل در اختیار داریم به‌طور قطع، قدرت بازدارنده‌ای است». /924/د102/ج

ارسال نظرات