۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۴۶۴۲۴۰
امشب در حرم رضوی؛

آیین خطبه خوانی شب شهادت امام رضا برگزار می شود

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: مراسم عزاداری و سوگواری امام رضا(ع) به همراه آیین سنتی خطبه خوانی حفاظ در حرم مطهر ثامن الحجج برگزار می شود.
آیین خطبه خوانی در حرم مطهر رضوی

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری امام رضا(ع) در حرم مطهر اعلام کرد: «در سوگ خورشيد» عنوان مراسم سوگواري و عزاداری شب شهادت امام رضا(ع) است که پس از نماز مغرب و عشاء با حضور جمع کثیری از زائران و هیأت های مذهبی در رواق امام خمينی(ره) برگزار می شود.

وی افزود: مراسم عزاداری شب شهادت امام رضا(ع) در سه نوبت از ساعت 17:30 تا 23 با سخنراني حجج اسلام محمود مدنی بجستانی، حسینعلی سعدی و مهدی ماندگاری برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: «مرثيه آفتاب» ویژه برنامه مرثیه سرایی و نوحه خوانی برای عزاداری است که از سوی احمد واعظی، مهدی سروری، علی انسانی، امیر عارف، مشكيني، خادم، كلامي و بهزاد اهري تحت عنوان از دیگر برنامه های امشب است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم «مرثيه عشق»، ادامه داد: مرثیه عشق؛ خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) همراه با نوحه‌خواني و شمع‌گرداني حفاظ بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، قرائت خطبه از سوی محمد موحدی نیا و مرثيه سرايي احمد واعظی برگزار می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: مراسم خطبه خوانی ساعت 18 در صحن انقلاب اسلامی با سخنراني حجت الاسلام حسینعلی سعدی، رییس دانشکده الهیات و معارف دانشگاه امام صادق(ع) اجرا می شود.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: آیین خطبه خوانی از مراسمات سنتی و دیرینه حرم امام رضا(ع) است که دو مرتبه در سال همزمان با شب عاشورا و شب شهادت امام رضا(ع) با شمع گردانی خادمام رضوی برگزار می شود.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی عنوان کرد: محفل قرآنی ویژه شب شهادت امام رضا(ع) از جمله برنامه های امشب است که ساعت 23 در حرم مطهر رضوی همراه با پخش زنده تلویزیونی از شبکه قرآن سیما، برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: زائران غیر ایرانی نیز در رواقهای دارالمرحمه، غدیر و کوثر با قرائت ادعیه، روضه خوانی و سخنرانی با محورهای سیره و سخنان امام رضا(ع)، آثار و برکات حضور امام رضا در ایران به عزاداری می پردازند.

وی یادآور شد: هيأتهای مذهبي سراسر كشور در رواق شيخ حر عاملي با قرائت ادعیه، سخنرانی، و مداحی و ذکر توسل مداحان و ذاکران اهل بیت عصت و طهارت(ع) به عزاداری می پردازند./302/1308/ب1

ارسال نظرات