۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۶۴۲۴۴

وزیر راه و شهرسازی از مردم آذربایجان عذرخواهی کرد

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در پیامی خطاب به مردم آذربایجان از بابت مصاحبه مطبوعاتی پس از حادثه ریلی سمنان از آنان عذرخواهی کرد.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، در پیام وزیر راه و شهرسازی خطاب به خانواده های داغدار، مجروحان و مصدومان و همچنین مردم غیور آذربایجان آمده است: ایام رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت سبط اکبر ایشان و هم‌‌چنین شهادت حضرت امام رضا سلام الله علیهما را خدمت شما عزیران تسلیت می‌گویم. آذربایجان عزیز این روزها افزون بر این، در سوگ جوانان و خانواده‌های عزیز از دست داده نشسته است.
وی افزود: نه تنها آذربایجان که تمام مردم ایران و تمام ارکان جمهوری اسلامی از حادثه تلخ و غمبار تصادف قطار تبریز- مشهد در ناحیه سمنان-دامغان متاثر است. اینجانب به سهم خود این ضایعه تاسف‌بار را به شما آذربایجانی های عزیز و تمام مردم ایران تسلیت می‌گویم.
آخوندی تصریح کرده است: از آن روی که این اتفاق در حوزه مدیریت تحت نظارت اینجانب واقع شده است از خانواده‌های داغدار، آسیب‌دیدگان به ویژه مردم بزرگوار تبریز، اسکو، آذرشهر، مرند، مراغه و خوی که مستقیما عزیز از دست داده‌اند و یا آسیب دیده‌اند و هم‌چنین تمام مردم ایران که از این حادثه متاثر شده‌اند، پوزش می‌خواهم.
عزیزان، اینجانب پس از دریافت خبر حادثه تمام وجهه‌ی همت و توان خود را بکار بردم تا به کمک آسیب‌دیدگان بشتابم. لذا، ضمن دستور تشکیل فوری کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن، مدیر عامل شرکت راه‌آهن را به منطقه اعزام و خودم نیز بلافاصله به سمت سمنان حرکت کردم.  در ستاد مدیریت بحران استان سمنان شرکت نمودم و تمام گزارش‌های نهادهای امدادی را دریافت کردم و برای عیادت مجروحان عازم بیمارستان شدم. 
وی ادامه داد: طبیعی است که در این لحظات تمام مردم ایران نگران حادثه بودند و خانواده‌های مسافران با نگرانی بیشتری موضوع را پی‌گیری می‌کردند.  لذا در جمع خبرنگاران حاضر شدم و اطلاعاتی را که تا آن لحظه به‌دست آورده بودم در اختیار مردم عزیز گذاشتم.
اینک مطلع شده‌ام که بخشی از این پاسخ سبب تکدر خاطر و ملال شما عزیزان گردیده‌است، اجازه بدهید اگر نقصی در بیان من در آن شرایط سخت بوده و موجبات آزردگی کسانی را فراهم ساخته است، از این بابت نیز از تک تک آنان پوزش بخواهم. من با تمام وجود در خدمت شما مردم غیور و شریف اذربایجان و ایران عزیز هستم./935/د101/ج

ارسال نظرات