۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۶۴۲۹۸
آیت‌الله سلیمانی:

پیمان ما با شهدا صیانت از ارزش‌های انقلاب است

امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: صیانت و حفاظت از ارزش‌های انقلاب، پیمانی است که با شهدا بسته‌ایم و امروز این رسالت بر دوش تک تک مردم، مسؤولان، اساتید و دانشجویان سنگینی می‌کند.
آیت‌الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان امروز، 9 آذر در مراسم تشییع پیکر شهیدان گمنام که در دانشگاه آزاد زابل برگزار شد، گفت: شهدای ما که درس شهامت و ایثار را از مکتب سیدالشهدا(ع) آموختند، تا آخرین قطره خون خود، بر سر عهد و پیمانی که با امام راحل بسته بودند، ایستادگی کردند.

امام جمعه شهرستان زاهدان با بیان اینکه حضور شهدا در فضای دانشگاه، مسؤولیت‌زا است، افزود: این شهدا تا دیروز در این مکان نبودند پس مسؤولیتی هم بر دوش این دانشگاه نبود، اما از امروز به بعد با حضور آنان در این مکان، رسالت حفظ ارزش‌های شهدا بر دوش یکایک دانشگاهیان بیشتر می‌شود.

وی ضمن اینکه از مسؤولان دانشگاه خواست تا بارگاه مناسبی برای شهدای گمنام در فضای دانشگاه ایجاد کنند، بیان کرد: بارگاه شهدای گمنام باید به مبدأ اقدامات فرهنگی تبدیل شود و سعی کنیم از این به بعد برنامه‌های فرهنگی در این مکان برگزار شود.  

آیت‌الله سلیمانی عنوان کرد: سیره شهدا باید معیار سنجش عملکرد ما باشد؛ اگر می‌خواهیم خود را بسنجیم، معیار، سیره شهداست، باید ببینیم چه اندازه به آنان نزدیک هستیم و یا خدایی نکرده از آن معیار فاصله گرفتیم.

وی ادامه داد: مسؤولان باید به برپایی یادواره‌های شهدا رنگ و بوی متفاوتی بدهند تا شاهد حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان در این گونه مراسم‌ باشیم، چراکه بهترین فرصت برای انتقال پیام شهدا به جوانان است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان ضمن انتقاد از فضای مدفن شهید آیت‌الله طباطبایی در زابل، اظهار کرد: جایگاهی که برای این شهید و عالم دینی ساخته شده است، زیبنده ایشان نیست و مسؤولان باید بازسازی بقعه این شهید بزرگوار را حتما مدّ نظر داشته باشند./202/831/ب1

ارسال نظرات