۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۶۴۳۱۵

ویژه برنامه‌های هفته وقف در آذربایجان‌شرقی اعلام شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی به تشریح ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته وقف در استان پرداخت و گفت: رسانه‌های فعال در حوزه وقف تجلیل می شوند.
حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، در پاسخ به این سؤال که آیا خود شما نیز تاکنون وقفی را ثبت کرده اید؟ اظهار داشت: بنده سال‌ها پیش منزل شخصی خود در شهر مقدس قم را وقف کرده‌ام.

وی با اشاره به این‌که منزل مسکونی در منطقه نیروگاه قم به ارزش تقریبی 200 میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: معتقدم فردی که دیگران را به کار خیر و حسنه تشویق می کند، ابتدا خود باید عامل به آن باشد تا سخنش اثر داشته باشد، از این رو مدیران اوقاف نیز خود واقف هستند.

حجت الاسلام مصائبی با بیان این‍‌که اقدامات گسترده‌ای در راستای ترویج فرهنگ وقف در استان آذربایجان‌شرقی صورت گرفته است، تصریح کرد: بخشی از این برنامه‌ها به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف و بخشی به صورت متداول در طول سال اجرایی می شود که حاصل این تلاش ها افزایش میزان موقوفات تازه ثبت‌شده نسبت به سال‌های گذشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در طول 8 ماهه سال جاری 80 مورد وقف جدید اتفاق افتاده است، گفت: تشکیل 51 انجمن یاوران وقف در استان، راه‌اندازی 15 مرکز مشاوره وقف، اجرای طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی، جشن ولایت علوی، بصیرت عاشورایی، راه اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

وی ادامه داد: همایش بزرگداشت امامزادگان، اجرای طرح مودت، اعزام روحاتیان در ایام مختلف تبلیغی، تکمیل و بهینه‌سازی هیأت امنای مساجد و امامزادگان، جذب خادمان افتخاری در امامزادگان، اجرای طرح تربیت حافظان قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن، سوگواره یاس نبوی، همایش رهروان زینبی و برپایی حلقه‌های معرفت و برگزاری کارگاه های آموزشی از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

حجت الاسلام مصائبی همچنین با اشاره به برنامه‌های فرهنگی هفته وقف، اظهار داشت: برگزاری همایش وقف و رسانه، یاوران وقف، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری وقف، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و استاندار، دیدار با جانبازان اعصاب و روان در بیمارستان، اجرای زنگ وقف در مدارس سراسر استان و تجلیل از واقفان خیراندیش از جمله برنامه‌ها است.

وی برگزاری نشست‌های تخصصی محوریت وقف، غباروبی مزار شهدا و همچنین دیدار با خانواده‌های شهدا، پخش کتاب و بروشور، برپایی نمایشگاه وقف و محافل انس با قرآن، برگزاری جلسه با انجمن یاوران وقف، همایش قرآنی در سراب، تجلیل از مربیان قرآنی، غباروبی امام‌زادگان و برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم» را از دیگر برنامه‌های هفته وقف برشمرد./935/302/ب2

ارسال نظرات