۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۴۶۴۴۱۹
استاد حوزه علمیه:

مبنای خلقت انسان بر اساس تربیت استوار است

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به جایگاه تربیت در اسلام، گفت: ارتکاب هر گناه از ناحیه انسان به نوعی عقب گرد محسوب می شود و اگر انسان در این راه به جایگاه خود معرفت نداشته باشد هر آن احتمال سقوط و تباهی وجود دارد.
شعبانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی استاد حوزه علمیه قم عصر امروزدر مراسم عزاداری امام رضا(ع) که در مسجد مدرسه آخوند همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت تربیت در جامعه اظهار داشت: تربیت رکن اساسی در مسیر سعادت و شقاوت انسان بر عهده دارد.
 

وی با اشاره به جایگاه و ظرفیت انسان برای درک معارف الهی ابراز داشت: خداوند عالم هستی را تربیت می کند و در این میان انسان بالاترین جایگاه را به لحاظ ظرفیت در میان موجودات دارد و از همین لحاظ است که همه فرشتگان بر انسان سجده کرده اند.

استاد جامعه المطفی العالمیه در ادامه خاطرنشان کرد: هدف از خلقت تربیت انسان است و این امری است که خداوند برای انسان قرار داده و عنصر تربیت برای انسان برخاسته از ظرفیت وجودی او است که در کتب عرفانی به آن اشاره شده است.

وی با بیان این که خداوند هدف اصلی خلقت را بر اساس تربیت انسان قرار داده است گفت: همه پیامبران الهی بر این عقیده هستند که انسان برای تربیت به این جهان آمده است و باید برای رسیدن به این مطلوب تلاش کند.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به جایگاه تربیت در اسلام گفت: ارتکاب هر گناه از ناحیه انسان به نوعی عقب گرد محسوب می شود و اگر انسان در این راه به جایگاه خود معرفت نداشته باشد هر آن احتمال سقوط و تباهی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از انسان ها به دلیل این که جایگاه خود را قدر ندانسته و به آن معرفت نداشته اند به تباهی کشیده شده اند و انسان باید در این راه با برنامه حرکت کند و تنها راه رسیدن به تربیت الهی قرار گرفتن در مسیر الهی است.

استاد حوزه علمیه قم انسان را مظهر اسمای الهی توصیف کرد و گفت: در دین اسلام پیامبر گرامی اسلام جلوه حقیقی محبت است و راه پیامبر برای ترویج اسلام در میان مردم محبت است.

وی افزود: خانواده ها باید فرزندان را بر مبنای ولایت تربیت کنند چرا که راه ورود به دنیای تربیت پیامبر(ص) از باب امام علی(ع) است و تا زمانی که محبت و مودت امام علی(ع) در دل انسان نباشد هیچ راهی برای تربیت الهی وجود نخواهد داشت./202/979/ب1

ارسال نظرات