۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۶۴۴۲۹
تولیت آستان قدس رضوی:

خطبه خوانی، امری تشریفاتی نیست

تولیت آستان قدس رضوی در حرم رضوی گفت: خطبه خوانی، امری تشریفاتی نیست بلکه خادمان رضوی ضمن حمدو ستایش پروردگار و شهادت به رسالت پیامبر(ص) با امام رئوف تجدید عهد و میثاق می کنند.
تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی همزمان با شب شهادت امام هشتم(ع) در آیین سنتی خطبه خوانی در جمع خادمان رضوی گفت: این خطبه که به مناسبت شهادت امام رضا(ع) قرائت می شود، امری تشریفاتی نیست، بلکه از اعتقاد راسخ و ایمان قلبی به حمد و ستایش پروردگار و شهادت به رسالت خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی(ص) است.

وی افزود: اعتقاد و باور نسبت به معاد، عقل، امامت و ولایت، اعتقاد به اینکه آنچه می تواند جامعه بشری را به سوی کمال رهنمون کند تأسی به امامان، پیروی از فرهنگ و اندیشه ای است که آنها به بشر آموخته اند.

تجدید میثاق خادمان با امام رضا

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی پدیده ای بر اساس قرآن و آموخته های دین است که نسبت به این نظام مقدس و روابط مستقرش شکرگزاریم و در خطبه این شب به روح ملکوتی مؤسس این نظام درود می فرستیم و برای عزت و سلامتی وارث به حق ایشان دعا می کنیم.

وی ابراز کرد: این اجتماع عظیم از خادمان که سوگوار شهادت امام رضا(ع) هستند به پشگاه صاحب امرشان حضرت بقیة الله الاعظم(عج) عرض تسلیت دارند و میثاق و پیوندی هم مجدد با آقا ثامن الحجج(ع) دارند که حضور در این بارگاه ملکوتی برای پذیرایی از زائران امام رضا(ع) را بر هرکاری ترجیح می دهند و اینجا حاضر می شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این روزها حرم مطهر رضوی میزبان جمع کثیری از اقصی نقاط عالم است که حاجات خود را در این آستان آسمانی پیشکش ابوالجواد(ع) می کنند، دلدادگانی که مشتاقانه آمده اند تا گرداگر این حرم معنوی کسب نورانیت و فیض کنند.

تصریح کرد: جامعه بشری از علم و حکمت، آموزه ها و معنویات این امام عظیم الشأن بهره مند هستند و زائران و مجاوران در محضر این پیشوا و مقتدای بزرگ جهان معرفت افزایی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد: بارگاه ملکوتی رضوی مدرسه ای بزرگ است که معلمش وجود مقدس آقا ثامن الحجج(ع) و دانشپژوهان آن جمع مشتاقان و ارادتمندان از سراسر جهان اسلام هستند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در این مدرسه انسان سازی آنچه لازمه تکامل و رشد ترقی یک انسان سالک الی الله است با مدد گرفتن از جایگاه عظیم امام رضا(ع) به دست می آید، در این صحن و سرای ملکوتی «زائر» عبودیت و دگرخواهی در پرتوخداخواهی را از «مزور» می آموزد.

وی با اشاره به منشور هفتگانه رهبر معظم انقلاب برای آستان قدس رضوی تأکید کرد: در سیره زندگی حضرت رضا(ع) و اجداد بزرگوارشان همواره توجه به محرومان، ضعیفان، مستمندان مورد تأکید بوده است،‌ بنابراین خادمان و دست اندرکاران رضوی با عنایت امام رضا(ع) تا حدی که امکانپذیر است، گره گشای نیازمندان و مستضعفان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: به عنوان خادمان این مضجع از امام هشتم(ع) مدد می طلبیم که بتوانیم تبیین معارف و سخنان نورانی و حیات بخش امام رضا(ع) را برای جامعه بشری داشته باشیم تا مشهد مرجعیت علمی در عالم شود.

میزبانی یکسان از زائر در حریم و حرم 

وی با اشاره به فرهنگ میزبانی از زائر خاطرنشان کرد:‍ در میزبانی از زائران امام رضا(ع) باید آنطور که شایسته هست خدمتگزاری و به گونه‌ای عمل کنیم که حریم و حرم یک فرهنگ تلقی شود.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در فرهنگ میزبانی از زائران باید آنچنان عمل شود گویا حرم و حریم یکسان هستند، نه تنها مشهد و استان خراسان بلکه تمام ایران اسلامی جلوه و آهنگ آموخته های رضوی داشته باشد.

گفتنی است، آیین خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) با حضور آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، سید مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسؤولان و خدمتیاران آستان قدس رضوی برگزار شد./201/1308/ب1

ارسال نظرات