۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۴۶۴۴۵۰
امام جمعه زنجان:

تشکیل بسیج الهامی آسمانی به قلب امام بود

امام جمعه زنجان با اشاره به موفقیت های بسیج در همه عرصه های پس از انقلاب، گفت: به فرموده رهبر انقلاب فرمان تشکیل بسیج، یک الهام آسمانی به قلب امام خمینی (ره) بود که در دوران دفاع مقدس صورت گرفته و فرماندهانی در این قشر تربیت شدند که قوی تر از فرماندهان آموزش دیده بزرگ ترین آکادمی های نظامی دنیا بودند.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، سه شنبه در جمع طلاب و روحانیان بسیجی زنجان در همایش بسیج طلاب، با اشاره به اهمیت مردم در مقبولیت یک نظام در دنیا گفت: همه حکومت های جهانی از دو واژه در توصیف شان استفاده می شود؛ مشروعیت و مقبولیت.

وی در ادامه با اشاره با اشاره به مشروعیت و تقدم آن بر مقبولیت افزود: مسأله مشروعیت نظام ها در دنیا، باید ریشه در یک سری قوانین مادری که از آن به عنوان میثاق ملی یاد می شود، داشته باشد که در این صورت از نظر جهانی نظامی مشروع است که البته در اسلام اینطور نیست.

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با اشاره به وجود همین مضامین در نهج البلاغه برای نظام های سیاسی اظهار داشت: علی (ع) نیز در خطبه سوم نهج البلاغه به صراحت بر این دو اصل یعنی مقبولیت و مشروعیت اشاره کرده و آن را عامل آغاز حکومت برای یک شخص یا جریان قلمداد می کند.

وی در ادامه با بیان این که مشروعیت در اسلام از جانب خداوند است نه مردم، تصریح کرد: پس می بینیم که این دو مقوله کاملا از هم جدا بوده و متفاوت هستند، همچنان که در 25 سال خانه نشینی علی (ع) حکومت ایشان مشروعیت داشت چون از جانب خداوند بود، اما مقبولیت که باید از جانب مردم باشد، نبود.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به زمینه سازی انقلاب اسلامی از دوران آغاز غیبت کبری گفت: انقلاب اسلامی ما نیز جلوه ای از همین تفکرات بوده و زمینه ایجاد آن از دوران غیبت کبری آغاز شده است که با تلاش علمای جهان اسلام در برخی برهه های تاریخ در اقصی نقاط دنیا مانند آن به وجود می آمد که البته در نطفه خامو می شد اما خوشبختانه تمام این زحمات در سال 57 به ثمر نشست.

وی در ادامه با اشاره به عدم مقبولیت بالای انقلاب اسلامی در سال 42 خاطر نشان کرد: وقتی انقلاب اسلامی در سال 42 آغاز شد، به علت مقبولیت نه چندان بالای آن از سوی مردم، با عقب نشینی مواجه شد اما در سال 57 این مقبولیت در بالاترین حد ممکن قرار گرفت و همین عامل شکل گیری حکومت جمهوری اسلامی در ایران شد.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به موفقیت های بسیج در همه عرصه های پس از انقلاب گفت: به فرموده رهبر انقلاب فرمان تشکیل بسیج، یک الهام آسمانی به قلب امام خمینی (ره) بود که در دوران دفاع مقدس صورت گرفته و فرماندهانی در این قشر تربیت شدند که قوی تر از فرماندهان آموزش دیده بزرگ ترین آکادمی های نظامی دنیا بودند.

نماینده ولی فقیه در زنجان در پایان اظهار داشت: برخی از مردم ما رسما عضو بسیج هستند اما بعضی ها عملا؛ چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب کسانی که دل در گرو این انقلاب و آرمان های آن دارند، بسیجی اند هر چند رسما عضو نباشند./102/949/ب1

ارسال نظرات