۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۴۶۴۴۵۵

پیکر جانباختگان حادثه قطار تبریز ـ مشهد تشییع شد

همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) پیکر زائران جامانده از قطار مسیر بهشت علی بن موسی الرضا؛ با حضور به یاد ماندنی مردم تبریز برگزار شد.
پیکر جانباختگان حادثه قطار تبریز – مشهد تشییع شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مراسم تشییع جان‌باختگان حادثه قطار تبریز-مشهد با حضور پرشور مردم آذربایجان‌شرقی و مسؤولان استانی از میدان شهدا آغاز و به سمت وادی رحمت تبریز ادامه یافت.

بنابر این گزارش، علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های قبلی مبنی بر برگزاری مراسم تشییع رأس ساعت 10 صبح امروز، بسیاری از شهروندان از ساعت‌ها قبل در صحنه حضور یافتند و خانواده‌های داغدار نیز در انتظار رسیدن پیکرها به محل تجمع بودند. سیل جمعیت مشتاق حضور در این مراسم به حدی بود که خیابان‌های اطراف میدان شهدا مملو از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت بوده است.

حضور خادمان رضوی در محل تشییع پیکر جان‌باختگان نیز حال و هوای خاصی به این مراسم داده بود؛ این در حالیست که عزاداری دوستداران ائمه اطهار در سالروز شهادت سلطان خراسان؛ اشک ماتم را از دیدگان هر محب اهل بیتی جاری کرد.

اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم هنگام سخنرانی نتوانست بغض گلویش را نگه دارد و با چشمانی اشک‌بار ضمن ا تشکر از حضور پرشور مردم، حادثه قطار تبریز-مشهد را دردناک توصیف کرد و گفت: آقاجان، یکبار در راه آهن و این بار در تشییع این عزیزان را مهمان شما کردیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیرعامل مستعفی راه آهن کشور، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، هیأت‌های حسینی تبریز و فرستادگان هیأت دولت نیز در این مراسم حضور داشتند، همچنین حجت الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در پیامی سانحه‌ دلخراش برخورد قطار مسافربری تبریز -مشهد را تسلیت گفت.

وی در این پیام اظهار داشته است: وقوع حادثه‌ی تأسفبار و سانحه‌ی دلخراش برخورد قطار مسافربری تبریز به مشهد که منجر به جان باختن و مصدوم شدن عده‌ای از زائرین حضرت علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام در آستانه‌ی شهادت آن حضرت شد، موجب تأثر و تأسف گردید. اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار آن عزیزان، از پیشگاه خداوند متعال برای جان‌باختگان آن حادثه غفران واسعه‌ی الهی و برای آسیب‌دیدگان و مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم.

گفتنی است، پیکر جانباختگان حادثه تلخ قطار تبریز مشهد با حضور خیل مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت، به سمت وادی رحمت تبریز تشییع شد و در پایان ضمن عزاداری و سوگواری محبان اهل بیت عصمت و طهارت به خاک سپرده شد./202/935/ب1

ارسال نظرات