۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۶۴۴۵۹
وزیر بهداشت:

دولت در برخورد با مقصران حادثه قطار با جدیت عمل خواهد کرد

قاضی‌زاده هاشمی خطاب به مردم آذربایجان و تبریز گفت: مطمئن باشید که این موضوع در اسرع وقت و در عدالت و قاطعیت رسیدگی خواهد شد.
سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در مراسم تشییع پیکر جانباختگان حادثه قطار تبریز-مشهد که امروز با حضور پرشور مردم آذربایجان در میدان شهدای تبریز برگزار شد، اظهار داشت: این عزیزان که در راه زیارت امام رضا(ع) عازم سفر شده بودند، دارای جایگاه رفیعی نزد خداوند متعال هستند. 
وی ادامه داد: اینکه چرا مردم آذربایجان در حادثه ی قطار و در راه زیارت امام رضا(ع) داغدار شده و مراسم تشییع را نیز در سالگرد شهادت امام رضا(ع) برگزار می کنند به این دلیل است که مردم آذربایجان همواره در دفاع از حریم ولایت آماده بوده اند، امیدواریم این عزیزان با اولیای الهی و با امام رضا (ع) محشور شوند.
قاضی زاده با تسلیت این ضایعه‌ دردناک به تمامی ملت ایران و کسانی که عزیزان خود را از دست دادند، بر رسیدگی سریع نسبت به علل وقوع ضایعه دردناک قطار تبریز-مشهد تأکید کرد و گفت: این حق مردم آذربایجان و تبریز است که مسببان این حادثه شناسایی شوند، مطمئن باشید که این موضوع در اسرع وقت و در عدالت و قاطعیت رسیدگی خواهد شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کم‌ترین حوادث در خصوص قطار در کشور رخ داده است، خاطرنشان کرد: وظیفه‌ دولت و حکومت این است که در مقابل این فاجعه، نواقص، کوتاهی‌ها و اشکالاتی که منجر به این ضایعه شد را شناسایی کنند.
وی با اشاره به پیگیری سریع و مجدانه دولت تصریح کرد: آنچنان که بنده شاهد بودم، رئیس جمهور دستور قاطع رسیدگی و بررسی علل این ضایعه را دادند تا تمامی بخش‌های مربوط به این قضیه بررسی شوند و با کسانی که کوتاهی کردند نیز طبق قانون برخورد شود.
قاضی زاده بار دیگر با ابراز همدردی با خانواده های داغدیده آذربایجان اظهار داشت: مردم مطمئن و یقین داشته باشند در اسرع وقت این موضوع شفاف‌سازی خواهد شد و عدالت در این حادثه رعایت شد و حق هیچ یک از این عزیزان پایمال نخواهد شد.
گفتنی است، پیکر جانباختگان حادثه تلخ قطار تبریز مشهد با حضور خیل مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت، به سمت وادی رحمت تبریز تشییع شد و در پایان ضمن عزاداری و سوگواری محبان اهل بیت عصمت و طهارت به خاک سپرده شد./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات