۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۶۴۴۷۵
آیت‌الله علم الهدی:

شیعه مأمونی به استخدام جریان های استکباری درآمده است

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه شیعه گری مأمونی به استخدام جریان های استکبار در آمده است، گفت: کسی که ادعای ولایی بودن و دوستدار اهل بیت(ع) می کند، تنها ولایت هزار و 400 سال قبل را قبول دارد و به جریان ولایت حاکم، با ولایتی که مقابل آمریکا بایستد و با او بجنگد کاری ندارد، در واقع ولایی نیست.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران رضوی با اشاره به اینکه شیعه گری مأمونی ضد ولایت است، اظهار کرد: مأمون با نادیده گرفتن خط امام رضا(ع) در مجلسی بزرگ و تشریفاتی با حضور بزرگان و سیاسیون کشور، به طور رسمی اعلام تفویض خلافت به امام رضا(ع) کرد و تصور می کرد امام در عملی انجام شده قرار می گیرد و چاره ای جز پذیرش ندارد.

وی تصریح کرد: در آن محفل مأمون مفتضح و توطئه مأمون خنثی شد و همانجا تصمیمی قاطع برای کشتن امام اتخاذ کرد زیرا امام در مقابل اعلام تفویض خلافت به ایشان در آن مجلس فرمودند: «اگر خلافت را خدا برای تو قرار داده، جایز نیست نمی توانی از خود خلع نمایی و به دیگری ببخشی و اگر خلافت از آنِ تو نیست، تو چه اختیاری داری که به دیگری تفویض نمایی».

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: مأمون با برگزاری جلسات مناظره علمای اهل سنت و شیعه درباره خلافت بلافصل حضرت علی(ع) بحث می کرد که پذیرش ولایت ایشان با حکومت منافاتی ندارند اما امامتی که جلوی جنایتش را می گرفت قبول ندارد.

وی ادامه داد: مأمون امامت امام علی(ع) را ثابت می کرد و قبول داشت اما ولایت امام زنده را قبول نداشت، ولایت امام رضا(ع) را که منافی با حکومت با خلیفه عباسی است را برنمی تابید و ایشان را به شهادت رساند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: امروز در جامعه عده ای متحجّر اسم خود را ولایی گذاشته و ولایت را منحصر به روضه درِ نیم سوخته منزل حضرت زهرا(س) می دانند و به ولایت اجرایی و عملیاتی حکومت حاکم بر زمان کاری ندارند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه اینها برای ما خط سیاسی است، گفت: کسی که ادعای ولایی بودن و دوستدار اهل بیت(ع) می کند، تنها ولایت هزار و 400 سال قبل را قبول دارد و به جریان ولایت حاکم، با ولایتی که مقابل آمریکا بایستد و با او بجنگد کاری ندارد، در واقع ولایی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: پذیرش ولایت چندصدهزار سال قبل ضد ولایت است، نه تنها ضد ولایت فقیه امروز بلکه ضد ولایت امیرمؤمنان علی(ع) هم هست این ولایت و شیعه گری مأمونی است که ادعای شیعه بودن می کرد و می گفت از پدرم هارون این نوع شیعه گری را آموختم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه جریان های استکبار به عنوان تشیع، شیعه مأمونی را استخدام می کنند، عنوان کرد: این گونه شیعه بودن، قبل از اینکه شیعه انگلیسی باشد شیعه مأمونی است که به شیعه رضوی کاری ندارد در حالی که امام رضا(ع) در حدیث سلسلة الذهب ولایت خود را شرط توحید بیان کرده اند.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به دستور مأمون برای آوردن امام رضا(ع) از مدینه به طوس بیان کرد: مردم مدینه با شنیدن این خبر شهر را چراغانی و ابراز خوشحالی می کردند که با رفتن امام رضا(ع) به توس بناست حق به حقدار برسد و رهبری امت به دست عزیزان معصوم رسول الله(ص) قرار گیرد در حالی که این سفر امام رضا(ع) توطئه ای برای فریب مدینه بود.

وی افزود: وقتی مأموران دربار مأمون با تشریفاتی محترمانه سراغ امام آمده بودند، مردم مدینه خوشحال بودند که ناگهان صدای ضجّه و زاری از منزل ایشان بلند شد، صدای گریه خانواده امام رضا(ع) بود اما نه برای پشت سر مسافر بلکه به این دلیل که امام به آنها فرمودند آخرین دیدارشان است و مدتی بعد خبر کشته شدن ایشان به آنها می رسد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه مصیبت امام رضا(ع) دردناک تر از سایر ائمه است، اظهار کرد: شهادت سایر ائمه یک یا دو روز یا در یک لحظه با مسموم کردن تنها طول می کشید اما شهادت امام رضا(ع) یک و نیم سال طول کشید.

وی بیان کرد: در تمام این مدت خانواده ایشان اذیت شدند که هر لحظه منتظر رسیدن خبری بودند که امام رضا(ع) قبل از رفتن به آنها داده بود که برای غربت من گریه کنید چرا که مرا برای کشتن به طوس می برند./201/1308/ب1

ارسال نظرات