۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۶۴۴۹۲

چند خبر کوتاه از استان کرمان

وقف زمین جهت ساخت مسجد در روستای لاهیجان رفسنجان، افتتاح حسینیه و عزاخانه موقوفه در بازار زرند، همایش وقف و تجلیل از نفرات برتر در سیرجان و احیای موقوفه ای با نیت عزاداری محرم در زرند از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام محمد محمد زاده سرپرست اداره اوقاف شهرستان رفسنجان، از ثبت دومین وقف ایام دهه وقف در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

وی بیان کرد: از سوی خیر گرانقدر "سید احمد موسوی" قطعه زمینی در روستای لاهیجان جهت ساخت مسجد وقف شد و این زمین 630 متر مربع مساحت دارد که واقف نام مسجد را بنام مبارک حضرت موسی بن جعفر (ع) قرر داده است.

حجت الاسلام محمد زاده تصریح کرد: با ثبت مورد وقف مذکور، 8 مورد وقف جدید طی سال جاری در این شهرستان محقق شده است.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان رفسنجان همچنین از وقف آشپزخانه جهت پخت غذا نذری در رفسنجان خبر داد و افزود: این وقف نخستین  وقفی است که در دهه وقف صورت گرفت که از سوی واقف گرانقدر "غلامرضا الله وردی" یک باب آشپزخانه جهت پخت غذای نذری در مرکز شهر رفسنجان وقف شد.

وی درباره جزئیات مورد وقف مذکور اظهار کرد: این آشپزخانه با مساحت 96 متر مربع با کلیه امکانات و تجهیزات لازم به مکانی رایگان جهت پخت و پز غذای نذری برای دوست داران اهل بیت (ع)قرار داده شده است و واقف با تولیت خود این آشپزخانه را اداره و کلیه هزینه های مصرفی موقوفه را شخصا پرداخت خواهد کرد.

افتتاح حسینیه و عزاخانه موقوفه در بازار زرند

حجت الاسلام محمد زواری سرپرست جدید اداره اوقاف شهرستان زرند، اظهار کرد: همزمان بادهه وقف مراسم افتتاحیه حسینیه و عزاخانه سیدالشهدا(ع) موقوفه مرحوم حاجیه احمدی در شهرستان زرند برگزار شد.

وی بیان کرد: به مناسبت دهه وقف، حسینیه و عزاخانه سیدالشهدا(ع) موقوفه مرحوم حاجیه بی بی احمدی واقع در بازار سهرابی زرند با حضور امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسؤولان این شهرستان پیش از ظهر امروز افتتاح شد.

حجت الاسلام  زواری در این مراسم تصریح کرد: طبق آیات قرآن، مسأله جهاد مالی مقدم شده است بر جهاد جانی و این نشان از اهمیت بالای این مسأله دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند نیز در ادامه ضمن گرامیداشت دهه وقف، بیان داشت: آدمی با وقف می تواند خودش را زنده نگه دارد و نیتش را ماندگار کند و یک ذخیره جاری را نزد خداوند ایجاد کند که پس از مرگش نیز خیر و پاداشش به وی برسد.

گفتنی است، حسینیه و عزاخانه سیدالشهدا (ع) از موقوفات مرحوم حاجیه بی بی احمدی واقع در بازار سهرابی زرند در حدود ۲۵۰ مترمربع است که به همت اداره اوقاف و بازاریان زرند و در راستای اجرای نیت موقوفه ساخته شده است.

همایش وقف و تجلیل از نفرات برتر وقف در سیرجان

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، امروز در همایش وقف و تجلیل از نفرات برتر و افتتاح طرح های وقف در امامزاده علی (ع) شهرستان سیرجان، وقف را موجب خیرات و برکات عنوان کرد و افزود: اهمیت وقف آنقدر مهم است که نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) هفت باغ، برخی از اموالی که به ایشان بخشیده می شد و اموال خیبر و فدک را وقف کرد.

وی با بیان اینکه هزاران نفر از محل درآمد موقوفات و امامزادگان حمایت می شوند گفت: پیشرفت کشورهای اروپایی به دلیل حمایت از فقراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با نقل خصائص پیامبر اسلام (ص) گفت: صبر و مهربانی از خصوصیات ایشان بود که ما باید به آن توجه کنیم و سیره نبوی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

در ادامه این همایش، یک باب خانه عالم در سیرجان با زیربنای 100 مترمربع و همچنین سالن اجتماعات امامزاده علی (ع) سیرجان با زیربنای 120 مترمربع و در مجموع با هزینه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات نذورات امامزاده علی سیرجان بهره برداری و عملیات ساخت سردرب جنوبی این امامزاده نیز آغاز شد.

در ادامه نیز از تلاشگران عرصه وقف در این شهرستان تجلیل و 80 نفر از برترین های حوزه وقف و ساخت و ساز طرح های عمرانی امامزاده علی (ع) تجلیل شدند.

احیای موقوفه ای با نیت عزاداری محرم در زرند

حجت الاسلام محمد زواری سرپرست اداره اوقاف شهرستان زرند گفت: موقوفه فوق شامل یک باب خانه و 5 باب مغازه در بازارسهرابی زرند است که چندین سال قبل از سوی بانوی واقف مرحومه "حاجیه بی بی احمدی" با نیت عزاداری در ایام ماه محرم وقف شد.

وی افزود: به دلیل قدیمی بودن بنای خانه موقوفه جهت اجرای نیت واقف ساختمان قدیمی تخریب و یک سالن مجهز و بزرگ جهت برگزاری مراسم عزاداری دهه محرم ساخته شد.

حجت الاسلام  زواری تصریح کرد: واقف در راستای اقدام نیک خود 5 باب مغازه از املاک خود را در بازار زرند جهت تامین مخارج برنامه های عزاداری در محل موقوفه وقف کرد./303/9709/ب1

ارسال نظرات