۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۶۴۵۰۱
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

کاهش آمار بیکاری و رونق اشتغال با بکارگیری منابع کشور محقق می شود

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: منابع و امکانات کشور باید در خدمت ایجاد اشتغال برای جوانان و کمک به آنان برای خوداشتغالی باشد.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان امروز در جمع فعالان اجتماعی استان هرمزگان با تسلیت شهادت امام رضا (ع)  گفت: نباید صرفا از دولت انتظار اشتغال‌آفرینی داشته باشیم بلکه باید هر کس که توان ایجاد اشتغال و یا حرفه آموزی به نسل جوان کشور را دارد، احساس مسؤولیت کرده و راه ایجاد شغل‌های پایدار جدید را در جامعه فراهم کند.

وی افزود: منابع کشور باید در خدمت ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال آسان باشد و بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به خصوص به کشاورزان سخت‌گیری نکنند چرا که اگر فرآیند تولید در کشور تعطیل شود، آسیب بزرگی به کشور وارد می‌شود که جبران آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: جوانان تنها استخدام در ادارات را شغل ندانند بلکه کمر همت خویش را به ایجاد اشتغال بسته و در هر حرفه‌ای که توان آن را دارند، شغل ایجاد کنند و مطمئن باشند که منفعت حاصل از اشتغال‌آفرینی نه تنها به خود آنها بلکه به جامعه نیز خواهد رسید.

آیت الله نعیم آبادی ابراز داشت: اقتصاد متکی به نفت موجب شد تا ما نسبت به بسیاری از ظرفیت‌های عظیم کشورمان بی‌توجه باشیم و اکنون که میزان اتکای به نفت در کشور کاسته شده، می‌توان برنامه‌های جدید اقتصادی را در زمینه استفاده از سواحل، بنادر، جزایر، معادن، صنایع و ... به اجرا درآوریم.

وی با اشاره به عملکرد بنگاه‌های اقتصادی و بانک‌ها اذعان داشت: نباید صرفا به سوددهی در این موسسات و بنگاه‌ها متمرکز شد بلکه باید مشکلات کشور را دیده و برای آن تدبیر کنند و نقش خودشان را در اقتصاد کشور به شکل هر چه بهتری ایفا کنند.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه وابستگی بیش از اندازه به درآمدهای نفتی یکی از مشکلات کشور ما بود گفت: این امر موجب شد تا کارآیی و بهره‌وری در نظام اقتصادی کشور پائین باشد اما در سایه دوراندیشی رهبر معظم انقلاب اسلامی و در شرایطی که جامعه ما امکان تحقق برنامه‌های اقتصادی جدید را داشت، رهبر معظم انقلاب در دستور ویژه‌ای از دولت‌ها خواستند تا میزان وابستگی بودجه کشور را به درآمدهای نفتی سال به سال کاهش دهند.

وی با بیان اینکه اکنون میزان وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی به کمتر از 35 درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: دولت باید همه توان خود را برای ایجاد رونق اقتصادی بکار گرفته و تلاش کند تا شرایط رکود را از جامعه دور کند./202/851/ب1

ارسال نظرات