۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۴۶۴۵۴۹

راه اندازی مرکز مشاوره وقف در ادارات اوقاف چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به راه اندازی مرکز مشاوره وقف در همه ادارات شهرستانی اوقاف و امور خیریه در این استان اشاره کرد و گفت: این مراکز مشاوره برای هدایت نیت واقفان به سمت نیازهای روز جامعه است که به فضل الهی در این زمینه نیز بسیار تأثیرگذار بوده اند.
حجت الاسلام مرتضی عزيزی، مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تبریک هفته وقف، اظهار کرد: این استان تنها استان یکدست از نظر مذهب در کشور است که البته طوایف گوناگون لر، ترک و فارس نیز در آن وجود دارد اما از نظر امکانات و زیرساختها جزء استانهای کمتر توسعه یافته و نیازمند اقدامات بیشتر از سوی مسؤولان است.

وی با اشاره به نقش بی بدلیل وقف در توسعه زیرساختها و رفع محرومیتها در هر منطقه تصریح کرد: به یقین نقش وقف و موقوفات در تحقق اقتصاد مقاومتی غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه به برکت سازمان اوقاف و امور خیریه اشتغال زایی خوبی در بقاع متبرکه و موقوفات صورت گرفته است که این امر در راستای مستقیم اقتصاد مقاومتی خواهد بود، خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به 400 نفر در استان از طریق امامزادگان و مساجد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته اند و برای بیش از 100 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری همچنین به راه اندازی مرکز مشاوره وقف در همه ادارات شهرستانی اوقاف و امور خیریه در این استان اشاره کرد و افزود: این مراکز مشاوره برای هدایت نیت واقفان به سمت نیازهای روز جامعه است که به حمدالله در این زمینه نیز بسیار تأثیرگذار بوده اند.

این مقام مسؤول اشتغال زایی برای جوانان، ساخت خوابگاه برای دانشجویان، کمک به بیماران صعب العلاج، امور قرآنی، مهدویت و ازدواج جوانان را مهمترین نیازهای امروز جامعه دانست و ابراز کرد: واقفان باید نیات خود را به این سمت سوق دهند تا مشکلات جامعه برطرف شود.

وی نقش خیران در کمک به بقاع متبرکه و موقوفات را ضروری و لازم دانست و گفت: در سال گذشته بیش از 45 درصد امامزادگان استان از لحاظ عمرانی بازسازی شدند و این نیازمند یاری خیران است.

حجت الاسلام عزیزی با تأکید بر اینکه رویه اوقاف و امور خیریه این است که کار فرهنگی در بقاع متبرکه به هیچ عنوان تحت الشعاع سایر موارد قرار نگیرد، تصریح کرد: کار فرهنگی مهم ترین اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه است که برگزاری طرح های مختلف در بقاع متبرکه نیز در این راستا صورت می گیرد.

وی برگزاری طرح آرامش بهاری، طرح نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی، طرح بصیرت افزایی عاشورایی، برپایی خیمه های معرفت در بقاع متبرکه را در راستای نهادینه شدن امور فرهنگی دانست و گفت: در قالب همه این طرخها مبلغان دینی به امامزادگان شاخص استان اعزام می شوند تا امور دینی و فرهنگی در بین عموم مردم و زائران به بهترین نحو ممکن فراگیر شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه از ثبت دو وقف جدید همزمان با روز وقف در شهرستان لردگان خبر داد و ابراز کرد: این دو مورد وقف شامل وقف 300 متر زمین از سوی هرمز فتحی و قربانعلی همتی جهت ساخت مسجد روستای اسلام آباد بخش فلارد و وقف 600 متر زمین از سوی وارثان مرحوم عبدالحسین میرزایی به ارزش 3 میلیارد ریال جهت خیرات مبرات و امورات مسجد صاحب الزمان(عج) روستای گوشکی بخش خانمیرزا است.

گفتنی است؛ در حال حاضر یکهزار و 650 موقوفه در استان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و 53 مورد مسجد، 304 مورد موقوفه منفعتی با نیتهای متفاوت و بقیه حسینیه، دارالقرآن و مهدیه هستند./302/9457/ب1

ارسال نظرات