۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۶۴۵۵۴
استاد حوزه علمیه:

قبول نداشتن قسمتی از دین سبب تخریب تمام دین می‌شود

حجت الاسلام فرمانی با بیان اینکه قبول نداشتن قسمتی از دین سبب تخریب تمام دین می‌شود، گفت: شخصی که غیبت می‌کند طولی نخواهد کشید که به گناه تهمت وسخن چینی گرفتار خواهد شد چنین انسانی مبغض اهل بیت خواهد شد.
حجت الاسلام غلامعلی فرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام غلامعلی فرمانی استاد حوزه علمیه قم امشب در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت علی بن موسی الرضا(ع) گفت: وقتی در محضر قرآن کریم و روایات ائمه معصومین(ع) می‌نشینیم یک سری از مطالب را مشاهده می‌کنیم که جنبه نفی دارد به عنوان نمونه یک زمان ما خداوند متعال را قبول داریم اما در کنار این مسئله گاهی با طاغوت هم ارتباط برقرار می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مومنان نباید با مشرکان و اهل کتاب رابطه دوستانه برقرار کنند افزود: در قرآن کریم خداوند متعال می‌فرماید اگر مومنان با اهل کتاب و مشرکان ارتباط دوستانه برقرار کنند از ولایت خدا و پیامبر او بیرون خواهند رفت ولایت الهی فقط با مومنان امکان پذیر است.

قبول نداشتن قسمتی از دین سبب تخریب تمام دین می‌شود

استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه قبول نداشتن قسمتی از دین سبب تخریب تمام دین شخص می‌شود اظهار کرد: شخصی که غیبت می‌کند طولی نخواهد کشید که به گناه تهمت وسخن چینی گرفتار خواهد شد چنین انسانی مبغض اهل بیت خواهد شد و آنها را دوست نخواهد داشت این چنین افرادی به مرحله‌ای می‌رسند که در روز عاشورا خیمه اباعبدلله الحسین(ع) را به آتش می‌کشند.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام هشتم(ع) درباره حق بودن خداوند متعال ابراز کرد: امام در حدیث سلسلة الذهب می‌فرماید من از پدرم موسی بن جعفر(ع) شنیدم که خداوند متعال فرمودند کلمه شریف لا اله الا الله دژ و پناهگاه من است هر کس که وارد این پناهگاه شد از عذاب من ایمن است.

حجت الاسلام فرمانی در ادامه عذاب خداوند متعال را انجام گناه دانست و خاطرنشان کرد: اگر انسان گناهی از او صادر می‌شود به این معنا است که آن شخص کاری انجام داده است که به موجب آن خداوند او را عذاب کرده است عذاب فقط در جهنم نیست بلکه خود گناه عذاب الهی را پیوسته و مستمر فراهم می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه کلمه شریف لا اله الا الله فقط با اتصال به اهل بیت به دست می‌آید تصریح کرد: آیه قرآن می‌فرماید کسانی که برای یهودیان و مسیحیان ولایتی قائل هستند در حقیقت از تحت ولایت خداوند متعال بیرون هستند دشمنان بشریت و اسلام کسانی هستند که به راحتی سربازان امام زمان را می‌کشند و مردم مظلوم منطقه را به خاک و خون می‌کشانند.

حجت الاسلام فرمانی در ادامه با اشاره به روایتی از امام معصوم پیرامون خدمت رسانی به مردم مسلمان تاکید کرد: هر کسی که صبح کند اما اهتمام قلبی او این نباشد که کار مردم را راه بیندازد او مسلمان نیست انسان وظیفه دارد تا جایی که در توان دارد در رفع حاجات و نیاز اطرافیان از جمله پدر و مادر و خانواده خود بکوشد و به آنها خدمت رسانی کند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه تصریح کرد: ما نباید کارهایی را انجام دهیم که از شیعه بودن خارج شویم شیعه یعنی سلمان، ابوذر، عمار و مقداد بقیه افراد تنها محب اهل بیت هستند شیعه کسی است که دستورات خداوند متعال و اهل بیت را به همان گونه‌ای که آنها امر کرده‌اند انجام دهد و از مسیر آنها خارج نشود.

وی در پایان گفت: ما باید متوجه باشیم که محب اهل بیت هستیم و شیعه نیستیم چون اگر کسی خود را شیعه بداند اعمال و کردارش مطابق قرآن کریم خواهد بود و در آن صورت چنین شخصی به یقین جزو معصومین خواهد بود./202/873/ب1

ارسال نظرات