۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۴۶۴۵۶۰
امام جمعه بهشهر:

اقتصاد مقاومتی نسخه ای شفابخش برای اقتصاد بیمار کشور است

امام جمعه بهشهر با بیان این که اقتصاد مقاومتی بهترین نسخه برای پیشرفت ایران اسلامی است، گفت: از آنجایی که هیچ اعتمادی به غربی ها وجود ندارد و آنها هر روز به بهانه های مختلف کشورمان را تحریم و تهدید می کنند، پس باید از ظرفیت های داخلی کشور برای تقویت اقتصاد و تولید کشورمان بهره گیریم.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر چهارشنبه شب در جمع مردم روستای ارضت این شهرستان بر ضرورت شناخت امامان و پیامبر تاکید کرد و گفت: سعادتمندترین و خوشبخت ترین انسان کسی است که امامانش را بشناسد.

حجت الاسلام جباری با اشاره به حرکت در مسیر ولایت افزود: دنیای انسان بی ولایی، دنیای ضلالت و گمراهی و آخرت وی سراسر عذاب است.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر، شناخت و تبعیت محض از ولایت را مهم ترین رسالت امروز جامعه دینی دانست و خاطرنشان کرد: جامعه ای که از نعمت ولی فقیه بی بهره است در نهایت به پایان خواهد رسید.

استاد حوزه علمیه مازندران، رمز بقا و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به برکت ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: تا زمانی که جامعه اسلامی در پرچم ولایت قرار داشته باشد دشمنان اسلام نمی تواند کوچترین تعرضی به نظام دینی داشته باشند.

حجت الاسلام جباری یکی از مهم ترین دلایل ایجاد بحران در کشورهای منطقه را نبود رهبری واحد در آن کشورها دانست و خاطرنشان کرد: حتی در برخی انقلاب های مردمی منطقه نظیر مصر دیدیم که به دلیل نبود رهبری آگاه، عالم، بصیرو مدبر، انقلاب مردمی در مسیر دیگری قرار گرفت.

امام جمعه بهشهر با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی نیز به خوبی می دانند که رمز پیروزی و اقتدار ملت ایران وجود ولایت و رهبری است، گفت: به همین دلیل همه تلاش دشمن تضعیف عمود خیمه نظام یعنی ولایت است پس باید هوشیار باشیم تا خدای ناکرده به ولایت فقیه آسیبی نرسد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که کشور بدون ولایت و رهبری نمی تواند به اهداف و آرمان های انقلاب دست یابد، تصریح کرد: به وضوح می بینیم که مدیریت عالمانه مقام معظم رهبری در بسیاری از مسائل کلان داخلی و خارجی نتیجه بخش بوده و عامل پیروزی ملت ایران شده است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که نباید حتی یک لحظه نیز خود را جدای از ولایت بدانیم، بیان داشت: فاصله گرفتن از ولایت و رهبری نتیجه ای جز سقوط و گمراهی برای ما در پی نخواهد داشت و این همان چیزی که دشمنان ما 38 سال که در پی تحقق آن هستند.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر، ولایت فقیه عامل خنثی سازی همه توطئه های داخلی وخارجی علیه انقلاب و نظام اسلامی است، گفت: در جریان فتنه سال 88 نقش ولایت فقیه به وضوح برای آحاد جامعه به ویژه دشمنان نظام آشکار شد، چون اگر تدبیر و رهنمودهای به هنگام ولی فقیه نبود معلوم نبود فتنه گران چه بر سر کشور می آوردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز برای پیشرفت و تعالی کشور راهی جزء تبعیت محض از رهنمودهای ولی فقیه وجود ندارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با نگاه ژرف اندیشانه و بلندنظرانه خود مسائل و مشکلات کشور را رصد می کنند و با بررسی دقیق شرایط منطقه ای و جهانی تصمیمات ارزشمند و اثربخشی را معین می کنند که انجام هر یک از آنها عامل پیشرفت کشور خواهد بود.

امام جمعه بهشهر، مسأله اقتصاد مقاومتی را یکی از رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی برای توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری با طرح این مسأله و ابلاغ سیاست های آن به دولت راه را برای رشد و توسعه اقتصادی کشور کاملاً به مسؤولان و دولتمردان کشور نشان دادند.

حجت الاسلام جباری اقتصاد مقاومتی بهترین راه حفظ استقلال و دوری از وابستگی کشور به بیگانگان دانست و تصریح کرد: تنها راهی که می توان کشور را از وابستگی به غربی ها رهایی و داد زمینه را برای توسعه و رونق تولیدات داخلی فراهم کرد، موضوع اقتصاد مقاومتی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقتصاد مقاومتی بهترین نسخه برای پیشرفت ایران اسلامی است، گفت: از آنجایی که هیچ اعتمادی به غربی ها وجود ندارد و آنها هر روز به بهانه های مختلف کشورمان را تحریم و تهدید می کنند، پس باید از ظرفیت های داخلی کشور برای تقویت اقتصاد و تولید کشورمان بهره گیریم.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که متأسفانه عده ای در داخل هنوز اقتصاد مقاومتی را باور نکردند و تلاشی برای تحقق سیاست های آن انجام نمی دهند، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یک نسخه بومی بدون دخالت غربی ها برای پیشرفت کشور است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه علیرغم گذشت 38 سال از عمر انقلاب اسلامی هنوز اقتصاد داخلی کشورمان آسیب پذیرو متزلزل است، تصریح کرد: باید با کاهش واردات غیر ضروری و حمایت از صنایع و تولیدات داخلی تراز اقتصاد کشور را افزایش دهیم.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با تأکید براین که مسؤولان باید بدانند که غربی ها هیچ گاه خیرخواه ملت ایران نبوده و نخواهند بود و آنها تنها به دنبال منافع استعماری و استکباری خود در کشورهای اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: پس نمی توان آینده یک ملت را به وعده های دروغین و توخالی برخی کشورهای غربی گره زد.

امام جمعه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان فرشته انسان صورت یاد کرد و به توصیف ویژگی ها و اوصافی از امام رضا(ع) پرداخت و یادآور شد: حضرت فاطمه(س) الگوی مناسب زنان و مردان جامعه ما و بلاد مسلمین برای دارا بودن زندگی بهتر و ایده آل فردی و اجتماعی است.

حجت الاسلام جباری یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام دو امانت  قرآن کتاب خدا و عترت  را در میان مردم قرار داد  که این دو از هم جدا نمی شوند تا بر من در حوض کوثر وارد شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به برخی عوامل انحرافی و استکباری به منظور از بین بردن شکوه و عظمت اهل بیت(ع) ادامه داد: این عوامل در تلاش هستند تا جوانان مسلمان را از قرآن و اهل بیت(ع) جدا کنند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که امروز گروه های تروریستی و ضد اسلام نظیر داعش در حال تیشه زدن به ریشه دین پیامبر هستند، بیان داشت: در چنین شرایط بحرانی منطقه بهترین راه مقابله با توطئه های دشمنان دین و اسلام ناب بصیرت، آگاهی و وحدت و همدلی است.

وی با اشاره به این که دشمنان برای نابودی دین و گسترش اسلام آمریکایی در کشورهای اسلامی منطقه دست به هر جنایتی می زنند، افزود: امروز ملت های مظلوم و بیگناه عراق، یمن و سوریه به دلیل سیاست های استکباری و ضد انسانی آمریکا و همپیمانان غربی اش بی خانمان شده اند.

حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به روستا و مناطق محروم تاکید کرد و افزود: نگذاریم اعتیاد در روستاها رواج یابد، اجازه ندهیم مساجد ما خالی و زندان های ما پر شود.

وی با اشاره به احداث خانه بهداشت در روستای ارضت و تقدیر از توجه به حوزه بهداشتی شهرستان ادامه داد: مردم مناطق محروم و روستاهای دورافتاده از برکات انقلاب بهره مند و از محرومیت خارج شوند./202/1317/ب1

ارسال نظرات