۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶
کد خبر: ۴۶۴۵۶۵
استاد حوزه علمیه قم:

وجود امام رضا مایه افتخار و برکت ایران اسلامی است

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: حضور امام رضا(ع) سند دیانت ایرانیان بوده و توفیقی برای ما است که به بارگاه این نور ولایت مشرف شده و از این وجود ارزنده بهره می‌گیریم.
حجت الاسلام یزدان پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی چهارشنبه شب در مراسم پایانی عزاداری دهه آخر ماه صفر که در آمل برگزار شد اظهار داشت: امام رضا(ع) از مقام ارزنده ای برخوردار است و محبت خدایی داشت که مقرب شد.

وی تصریح کرد: هشتمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت در ایران اسلامی مدفون است و برای ایرانیان افتخاری ارزنده و گرانقدری بوده که با این امام معصوم ارتباط ویژه ای دارند.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: حضور امام رضا(ع) سند دیانت ایرانیان بوده و توفیقی برای ما است که به بارگاه این نور ولایت مشرف شده و بهره گیری ارزنده ای از این وجود نورانی صورت می دهیم.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم با بیان این که بندگی در مفهوم این است که در ملک خداوند متعال باشیم و حضرت حق شریکی ندارد، گفت: خداوند منان دین خالص همه ما را می پذیرد که ضرورت دارد بندگی حضرت حق را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی اظهار داشت: انسانی که بندگی پیشه کرده و مسلمان است باید از شرک دوری کرده و ریاکاری را از وجود خود دور کند و اهتمام والایی در این عرصه داشته باشد.

حجت الاسلام یزدان پناه تصریح کرد: عملی مورد قبول حضرت حق قرار می گیرد که در آن ریا وجود نداشته باشد و ضرورت دارد بندگی با اخلاص را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهیم.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم ادامه داد: بنده حقیقی فردی است که برای خداوند منان خالصانه گام برداشته و از شرک و استکبار دوری داشته باشد و ضرورت دارد مراقبت های شایسته ای صورت دهیم.

وی تصریح کرد: نیاز است انسان مسلمان هر کاری می کند همراه با خلوص نیت باشد و خالصانه برای تقرب الی الله گام بردارد که برکات و دستاوردهای ارزشمند و متعالی در آن قرار دارد.

حجت الاسلام یزدان پناه اظهار داشت: عملی که انسان برای مردم انجام می دهد تا نظر آنان را جلب کند بالا نمی رود و بعضی از اموری که صورت می دهیم همان شرک خفی است.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم ادامه داد: انسانی که برای رسیدن به بهشت کار و عبادت ویژه انجام می دهد نوعی شرک است و ضرورت دارد کاری انجام دهیم که برای رضایت خداوند متعال باشد.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی اظهار داشت: ضرورت دارد همواره و در طول ایام سال به دنبال دیانت و بندگی بوده و اهتمام ارزنده ای در این مسیر صورت دهیم و حرمت ایام را داشته باشیم.

وی با بیان این که نیاز است بندگی حضرت حق را در برنامه های خود جاری کنیم، گفت: انسانی که با جان و دل در مسیر بندگی خداوند سبحان قرار می گیرد در مسیر عاقبت بخیری قرار می گیرد.

حجت الاسلام یزدان پناه اظهارداشت: انسانی که دستورات حضرت حق را انجام داده و شریکی برای خداوند منان قائل نمی شود بنده خالص باری تعالی شده و به مراتب والایی دست پیدا می کند.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: انسان باید کاری صورت دهد تا مورد لطف حضرت حق قرار گیرد و نیاز است در فلسفه خلقت تفکر داشته و به اهمیت آن دست پیدا کنیم.

گفتنی است، ویژه برنامه های عزاداری ماه های محرم و صفر به نحو باشکوهی در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان آمل برگزار شد./202/1314/ب1

ارسال نظرات