۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۴۶۴۵۶۶
با حضور تولیت ستان قدس رضوی؛

آیین شام غریبان غریب الغربا در مشهد برگزار شد

آیین شام غریبان غریب الغربا همزمان با آخرین شب ماه صفر المظفر با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار مشهد در حرم رضوی برگزار شد.
مراسم شام غريبان شهات امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با آخرین شب ماه صفر در حالی که مشهد عزادار هشتمین گل پرپر شده باغ امامت و غرق ماتم است، آیین شام غریبان حضرت رضا(ع) برگزار شد.

در این مراسم خادمان، دربانان، خدمتیاران، کفشداران، حفاظ و فراشان حرم رضوی در حالی که لاله های شمع در دست داشتند از سازمان مرکزی آستان قدس رضوی به سمت حرم مطهر حرکت کردند.

در طول این مسیر، از چهار راه شهدا تا حرم مطهر رضوی جمعی از مشتاقان و ارادتمندان به اهل بیت با در دست داشتن شمع های روشن، خادمان رضوی را با زمزمه «رضا جانم رضا جان» همراهی کردند.

مداحان و ذاکران اهل بیت ضمن راهپیمای خادمان به سمت حرم مطهر به مرثیه سرایی و نوحه خوانی و مردم نیز به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

هزاران نفر از خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در صفوفی منظم وارد حرم شده و در صحن انقلاب اسلامی گردهم آمدند و ضمن مرثیه سرایی ذاکران با حضور‍ جمعی از مسؤولان کشوری و استانی  آیین شام غریبان را به جا آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و سید مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار، امام جمعه سابق تربت حیدریه و علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در مراسم شام غریبان غریب الغربا نیز اقامه عزا کردند.

گفتنی است، شام غریبان سنتی دیرینه است که همزمان با شام شهادت امام رضا(ع) هر ساله از سوی خادمان بارگاه ملکوتی رضوی با همراهی با مردم ولایتمدار مشهد برگزار می شود./202/1308/ب1

ارسال نظرات