۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۴۶۴۵۷۰
استاد اخلاق حوزه علمیه:

مزاج بشریت توحید و معنویت است

حجت الاسلام و المسلمین احدی با اشاره به اینکه مزاج بشریت توحید و معنویت است، گفت: زمانی که معنویت از میان زندگی انسان برداشته شود اخوت از بین رفته و مردم به جان هم می‌افتند.
حجت الاسلام و المسلمین احدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی، استاد حوزه علمیه شامگاه چهارشنبه به مناسبت پایان ایام سوگواری ماه صفر که در امامزاده حسن(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه مبنای امامت بر معرفت است، اظهار داشت: افتخار امامان برای شیعیان این است که آنها را به سطحی برسانند که عوام نمانند.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) بارها در مراسم‌های مختلف این موضوع را تکرار می‌کردند که «خدا رحمت کند شیعیانی را که احد و پیمان ما را احیا می‌کنند»، متأسفانه اینکه امروز از معرفت دینی فاصله گرفته‌ایم به خاطر این است که نمی‌دانیم نشاط حق و باطل چیست.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: تمدن امروز برای بشر زندگی نیاورده است، در واقع  آکادمی امروز زندگی ایجاد نکرده است، مزاج بشریت توحید و معنویت است و نباید کامپیوتر و باشگاه و ... جای آن را بگیرد، زمانی که معنویت از میان زندگی انسان برداشته شود آنگاه هم به جان هم می‌افتند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه وقتی معنویت بشکند اخوت از بین می‌رود، خاطرنشان کرد: از وقتی که پولدار، دانشگاه و... خلق شد حجاب بین خدا و مردم بیشتر شد، علم خوب است اما باید دید چه کسی این علم را به ما داده است آن موضوع شیرین‌تر است.

وی افزود: چرا کمال بشر دست خوش موهومات شده است؟، چرا تکامل ابراز با تکامل نفس اشتباه رفت؟ و چرا تبدیل آکادمی علمی به جای وحی مبشر نشست؟، این اتفاقات در حالی رخ داده است که وحی مبشر عقل انسان را تجلی می‌دهد، اما امروز می‌بینیم که آکادمی علمی شهوت بشر را تحریک کرده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان گفت: ائمه از سوی خداوند برای این آمدند تا حجاب را از ذهن بشر بردارند، ائمه تلاش دارند تا دیوار ضخیم بین انسان و خدا را بردارند./816/202/ب2

ارسال نظرات